maandag 19 augustus 2019

Mariahuisjes, onze caravan

Ergens vorig jaar zag ik op de blog Pippa's Hus een straatje van Mariahuisjes voorbij komen.
Ik moest even terug zoeken, maar DIT (klikkerdeklik) was het betreffend blogbericht.

En dit zijn de huisjes van Esther.
Fotobron: Pippa's Hus
Ik was gefascineerd en bezocht het Instagramaccount van Mariahuisjes.
Sindsdien ben ik haar gaan "volgen".
Zwijmelend bij elk straatje dat er gepost werd, besloot ik dat ik óók zo'n straatje wilde *U*
Ik kwam op de wachtlijst terecht, want ze zijn gewild, de huisjes van Maria.

Maar na een jaar was ik dan aan de beurt!
Al die tijd heb ik zitten bedenken wat voor 'n soort huisje ik zou willen.
Het huisje is een caravan geworden, met een knipoog en herinnering aan onze #happycampinglife.

Al snel kreeg ik deze foto's doorgestuurd.

Fotobron: Mariahuisjes

Wauwwwww.......................
ik was aangenaam verrast!
Ik vroeg niet om een replica van onze caravan, maar ik gaf enkele details door en een paar foto's van onze caravan. Ik wilde graag het sfeertje van een caravan met oranje tinten en eventueel een klein schuurtje erbij. Ik bedacht mij een waslijn aan het schuurtje met (gehaakte) dekens. Misschien kon er nog 2 honden in verwerkt worden. 
Maar ze moest vooral haar eigen creativiteit de loop want dat is zo mooi aan haar huisjes.

Fotobron: Mariahuisjes

De caravan werd opgestuurd. En hoewel ik de foto's al had gezien, vond ik het toch wel spannend. Hoe zal het "huisje" in het echt zijn? Maar ik vond het ook reuze spannend omdat het een soort van cadeautje voor mijn man zou zijn.
Bij het uitpakken zag ik zijn ogen glunderen en toen wist ik dat het goed was.

Dus nu staat in onze grote letterbakkast, deze caravan te "shinen" 



En let op die details.....het oranje, de hondjes op het schuurtje en dan die dekens aan de waslijn!


Zoals ik al zei: het is een prachtige herinnering aan onze campingtijd.
Op de vraag of we de caravan missen?
Ja én nee......

Af en toe heb ik een momentje, vooral wanneer ik het druk heb, dat ik de relaxte weekenden op de camping wel mis. Het was daar zo heerlijk zen en kon me écht even ontspannen.
Maar tegelijkertijd mis ik het eigenlijk ook niet echt....we zijn vaak te druk en zouden er niet genoeg tijd meer voor hebben. De camping is dusdanig veranderd dat we het daar ook niet meer zou fijn zouden vinden. Dé redenen waarom we de caravan hebben verkocht. We waren echt toe aan ander soort vakanties.
Vorig jaar hebben we een fantastische vakantie op Kos gehad. Dit jaar zijn we een weekendje met vrienden er tussen uit gepiept en ging ik onlangs met pubermeisje een weekend naar Antwerpen.
Binnenkort gaan we nog een weekje naar Duitsland, we weten nog niet waar, dat is onze mysterie-reis ;-) 
Maar de honden gaan wél mee en dat vinden we erg fijn.


Tot die tijd genieten we in onze prachtige achtertuin en hebben we een tastbare herinnering aan onze #happycampinglife. Life is good!

Lieve groetjes
Tertia


6 opmerkingen:

  1. Hey Tertia,
    Wat een bijzonder tafereeltje heb je laten maken zeg. Wauw. Echt super mooi. Wel fijn dat jullie nog steeds achter jullie beslissing staan om de caravan te verkopen en kunnen jullie nu genieten van andere vakanties. Ik ben heel benieuwd waar je naartoe gaat in Duitsland.
    Fijne nieuwe week.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, prachtige herinnering! Ik had het al gezien, want ik volg Maria's huisjes ook :-)
    En mooi, dat je kunt terug kijken op een fijne tijd en dat je nu ook geniet van hoe het nu is.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig gemaakt.
    Op haar foto's is de waslijn iets minder doorgezakt dan op jouw foto's en dat vind ik mooier staan. Lijkt dan meer op wapperende was.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig wat leuk, ik kende ze ook al maar een caravan had ik inderdaad nog niet voorbij zien komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moooooi! Heel gaaf. Leuke details.
    En idd ... een mooie tastbare herinnering.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De caravan is geweldig! Ik zag je eerste foto en dacht, wat lijken die huisjes op mijn huisjes! Haha hoe kippig kun je zijn! Ik ben er nog steeds heel blij mee. :-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!