zondag 31 januari 2021

Ditjes en datjes in januari

Tjeeminee....het is gewoon alweer de laatste dag van de eerste maand in 2021.......

We zitten (nog steeds) midden in een lockdown, met een avondklok zelfs. Maar voor mij vliegt de tijd voorbij. Persoonlijk heb ik weinig last van het "thuis blijven" want mijn werk gebeurd gewoon nog op de werkvloer. En van een avondklok is er bij ons ook geen sprake, alleen is er in die uren beperkte verkoop van alléén brandstof en carcare. 

Mijn vrije tijd probeer ik te verdelen tussen huishoudelijke klussen, de nodige wandelingen, (met Nola, ze is inmiddels een heus wandelmaatje geworden) haken en andere hobby's.

Voor mij blijft een favoriete wandelrondje langs de oever IJssel. Ik neem jullie mee......

Via het pontje met het baken van Overijssel,



 door de uiterwaarden en langs de rivier....




uitkomen bij de fladderiep en het "strandje" van Olst....wat een heerlijke zenplekje is. (van de zomer daar maar eens gaan picknicken) 



Een weiland vol met ganzen en via de rotonde op de dijk, terug het dorp in.



Ik kan intens genieten van deze wandelingen.




In januari haakte ik het meeste aan deze deken.....


Het is heel "chunky", heel zacht en lekker tomeloos haken.
Dit project begon ik jaren geleden op een blauwe maandag en belandde in een box op m'n wolzolder. Maar ik had zo zin in een niet al te moeilijk patroon, dus heb ik dit project maar weer opgepakt.
Dus niets nieuws maar eerste afmaken waar ik ooit aan begonnen was......


Het patroon is van "Essiebirdies" en is te vinden op haar blog.
Klik HIER om naar het (gratis) patroon te gaan.

Het garen is van Zeeman (een jaar of 4 geleden gekocht) en ik haak met haaknaald 10, dat gaat lekker snel en daarvan wordt deze deken ook heerlijk fluffy.


Maarja.....dan moet je niet opeens een paar toeren terug een foutje gaan zien :-(
Uithuilen  Uithalen en opnieuw beginnen dus.....



Nog altijd wilde ik ooit een workshop mozaïeken gaan doen.
Alleen die corona en de lockdown duurt nu al tot in den eeuwigheid....
Dus namen een vriendin en ik de regie in eigen handen

 Steentjes  V
Houten onderzetters  V
Lijm  V
Voegspul  V

En zo gingen wij zelf aan de freubel. Erg leuk om te doen en oké, niet alles is even perfect, vooral het voegen liet wat te wensen over.



 Maar eerlijk is eerlijk.....
Voor een eerste keer zijn deze onderzetters toch best leuk geworden :-)



En dan heb ik ook weer een oude hobby opgepakt.
Het schrijven van "old school", handgeschreven brieven met nieuwe penvriendinnen.
De behoefte was om nieuwe contacten op te doen en dit keer niet via social media maar via de brievenbus. Want "echtepostiszoveelleuker" 

Hiermee is mijn zoektocht naar leuk postpapier ook begonnen.
Ik vond leuke papiertjes via "Meerleuks"  
(waar je overigens ook een oproepje voor penvriendinnen kan plaatsen of op een oproepje kan reageren, mocht je ook in de pen willen klimmen)

En via ome "ali express", komt er vanuit China ook wat papiertjes deze kant op.
Maarrrrrrr.....mocht je nog een adresje hebben waar ze nog meer leuke postpapiertjes verkopen, laat het me vooral weten! Andere tips zijn ook van harte welkom!!!

Ik wens je een fijne zondag.....het zonnetje schijnt momenteel dus ik denk dat we er nog wel even op uit gaan voor een heerlijke zondagse wandeling.

Lieve wandel, haak, schrijf en freubel groetjes
Tertia



4 opmerkingen:

  1. Heerlijk gezellige lange mail zeg zo leuk! Superleuk pennen, deed ik vroeger ook, toen er nog geen social media was.
    Mooie wandeling ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van je wandeling!
    Echte post is zo leuk. Zo maak ik graag echte kaarten om te versturen. Heerlijk werkje om te doen en de ontvangers zijn meestal erg blij.
    Veel haak- en schrijfplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tertia,
    Wauw, wat een mooi wandelgebied heb je daar zeg. Klein beetje jaloers wel, maar hier kan ik ook mooi wandelen hihi. Wat een leuke deken ben je aan het maken. Echt te gek. Dat mozaïeken heb ik ook ooit eens gedaan. Wat een leuk idee zeg. Zelf ben ik begonnen met stippen van porselein, om maar iets nieuws te starten haha. Heb nog niet genoeg hobby's (uhum) haha.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's, fijn blogbericht om te bewonderen!

    Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!