zaterdag 2 januari 2021

boekentip: "Puur & Naturel haken" en "Cocoon"


We zijn van start, 2021 is begonnen!!

En ik wens je 365 gouden dagen, met iedere dag een briljant moment....
Al is het nog zo klein, laat het een schitterend lichtpuntje zijn!




Een van mijn lichtpuntjes zijn deze 2 haakboeken.
"Puur & Naturel haken" kreeg ik als kerstcadeau.
En "Cocoon" won ik -lucky me- via Facebook met een give away bij "gek op haken"
Dankjewel Karin, ben er super blij mee!

Beide boeken staan boordevol inspiratie met prachtige "feelgood" foto's en super gave projecten.
Ik neem jullie mee door beide boeken......



~PUUR & NATUREL HAKEN ~
Mariska van der Neut

"Dit boek omvat meer dan 25 nieuwe haakpatronen in prachtige natureltinten met verschillende garens. Afwisselende en verrassende patronen voor kleding, kledingaccessoires en woonaccessoires.

Mariska staat bekend om haar voorliefde voor natureltinten zoals verschillende tinten zoals grijs, zand, taupe en wittinten. Ze brengen rust, ruimte en eenvoud en passen perfect binnen natuur getinte interieurs. Binnen al deze natureltinten is er een enorme variatie in kleurnuances en materialen. Door stoffen met haakwerk te combineren of meerder garens door elkaar heen te gebruiken, krijgen de projecten een persoonlijk touch.

Naast dat dit een boek met haakpatronen is, bevat het ook prachtige interieurfoto's. De foto's en patronen worden bovendien afgewisseld met mooie inspirerende teksten."

Wat kan ik meer zeggen over dit boek.....het heeft een hardcover en dat alleen al vind ik een boek, een échte boek. Het oogt sjiek, maar dat komt ook door de naturelkleuren waaruit het hele boek bestaat.
Een lust voor het oog.

Het boek heeft verschillende patronen zoals oa:
 dekens/plaids, kussens, een poef, een boodschappentas, sjaals en een vest.


Mijn favoriet is toch wel de deken gecombineerd met stroken stof.
Wat verschrikkelijk mooi en smaakvol. Dit wil ik zeker een keer gaan toepassen in een haakwerk.


Kijk die kussens!
Mooie haaksteken en met je lievelingskleur krijgt het de uitstraling die jezelf wilt!



Ohhhh en deze plaid, prachtige van eenvoud......staat nu ook op mijn "wil-ik-ook-nog-maken-lijst" (van minstens 38922896 km lang) 

Dit boek is dus zeker een musthave!!





~ COCOON! ~
Laura Borgers en Janneke Termeulen

Dit boek heeft ook weer een harde cover wat een luxe uitstraling geeft.
Volgens mij is het een trend aan het worden onder de haakboeken ;-)

"Take it slow and feel the flow" 

"Dit boek staat boordevol haakprojecten. Het gaat niet alleen over het prachtige gehaakte resultaat, maar vooral ook over het haken zelf.
Neem de tijd om garens te kiezen en kleuren te combineren. Het genieten begint al als je je materiaal bij elkaar legt in je kratje of projectbag, met je favoriete haaknaald erbij en misschien die stoere label die je wilt gaan verwerken. En stop halverwege even, om te zien wat het effect is van je steken en je garen.
Natuurlijk werk je naar het eindresultaat.
Maar het hele proces van heerlijke zachte garens, via stapels gehaakte onderdelen, tot mooie stijlvolle kleden, kussens, sjaals en nog veel meer.......Dát is Cocoon!!"

Dit boek staat vol met verschillende projecten: van slingers, fortune cookies, voddenkleed, lapjesdeken, een spikkelsjaal, netalsofsokken tot aan een handleiding om zelf wol te verven. 
Voor elk wat wils dus!

Mijn absolute favoriet is toch wel deze voddenkleed :-)


Alleen al van die kleuren wordt ik erg blij!
And you know.....
#dekenshakenismijnding
Maar hij kan ook als wandhanger door ;-) 


Ook een favoriet zijn deze netalsofsokken.
Oftewel beenwarmers, ze mogen weer!!


Ook dit boek is een echte musthave.
2021 begint dus al goed met de nodige inspiratie voor nieuwe haakprojecten.

Worden jullie ook zo blij van mooie haakboeken?
Of kies je liever (gratis) haakpatronen die je op het internet kan vinden?
Mijn haakboekenverzameling is inmiddels flink geworden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik met enige regelmaat heerlijk zit te bladeren in al die boeken.
Dromend en mijmerend wat ik allemaal zoal wil gaan haken *U*
Mijn "wil-ik-ook-nog-maken-lijst" is bij lange na dan ook niet uitgeput ;-)

Lieve haakgroetjes
Tertia

10 opmerkingen:

  1. Zalig, die nieuwe boeken. zelf heb ik ze (nog) niet, maar ze zien er heel fijn uit.
    Gelukkig nieuwjaar!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sofie het verzamelen van boeken is ook zo'n verslaving he ;-) Altijd fijn om inspiratie bij de hand te hebben.

      Verwijderen
  2. Leuk om je review te lezen!
    Haakboeken zijn alleen al heerlijk om in te bladeren.
    En zo fijn om een boek naast me te hebben als ik haak.
    Cocoon ligt hier thuis te shinen. Het wandkleed is af (alleen nog op de foto ;-)) en de slinger is in de maak. Prachtig boek!
    Het andere boek lijkt me ook erg mooi. Heb het al op verschillende blog voorbij zien komen. Dromen en wensen moeten er blijven hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou inderdaad dromen en wensen moeten er blijven maar ik ben wel iets kieskeuriger geworden wanneer ik een haakboek aanschaf. Ooooh ik ben benieuwd naar jouw wandkleed, hopelijk laat je hem snel zien op je blog.

      Verwijderen
  3. Cocoon ligt hier ook al op tafel, een prachtig boek. Denk dat ik voddenkleed binnenkort in formaat sjaal ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loesje, een formaat sjaal is ook fijn en deze heb je eerder af. Ik ga denk ik toch voor een dekenformaat (tzt.....) ;-)

      Verwijderen
  4. Hey Tertia,
    Heerlijk, nieuwe haakboeken. Ze zien er leuk uit. Ik ben dol op haakboeken maar ben wel steeds kieskeuriger geworden welke ik kies. Maar ondertussen gebruik ik ook gewoon heel vaak patronen van internet, haha.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Emily, ja ik ben ook steeds kieskeuriger welke haakboeken ik wil aanschaffen. De meeste amigurumiboeken blijken toch niet iets voor mij te zijn. Binnenkort wil ik ook eens kritisch door mijn boekenverzameling gaan en ik denk maarzo dat ik een paar exemplaren ga verkopen (of ruilen)

      Verwijderen
  5. Ook voor jou de beste wensen voor dit nieuwe jaar.
    Dat we maar heerlijk met alles wat we graag doen door mogen gaan. Prachtige boeken laat je zien zeg................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Conny, uiteraard lekker door met wat we zo graag doen, haken!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!