zondag 13 juni 2021

Mijn Sweet Blossom Blanket, wat een plaatje van een deken is het geworden!

 


Hij is af!!!!
Mijn Sweet blossom Blanket

Het was een erg leuk (en snel) haakreisje. Wat heb ik genoten van deze crochet along!



De rand haken leek wel -e i n d e l o o s- te duren.
Ik heb flink zitten zwoegen op de draadspanning/stekenaantal.
Volgens beschrijving moest het allemaal een beetje op "gevoel" 
De eerste rand van halve vasten heb ik dan ook vasten van gemaakt, want na de 2e en 3e toer begon de rand behoorlijk te golven.....zo niet mooi.
Dussss, zo pietje precies als ik ben, alles weer uitgehaald en opnieuw.
Deze keer ook in de stokjes langs de zijkant, 1 vaste waar het eigenlijk aannemelijk is om 2 steken te doen.
Achteraf gezien was dit weer iets aan de "strakke" kant, maar door een ruime draadspanning aan het houden ben ik er aardig mee weg gekomen. (en wassen en strak laten opdrogen heeft zeker ook goed geholpen)

Ik heb nog een kleine aanpassing aan de rand gemaakt.
Een eigen twist heb ik ervan gemaakt.
Volgens het originele patroon is de laatste toer, een toer van bobbels, maar ik vond het niet "af" ogen.
Ik twijfelde enorm en vroeg om raad op mijn instagram account....


De rand doen zoals het origineel? (links)
Of nog een toer van vasten in het ecru en dan de allerlaatste rand met een kreeftensteek (rechts)?
Ik had een klein proefstukje gemaakt om een idee ervan te hebben.
De meeste stemmen gingen voor de kreeftensteek en stiekem had dat ook mijn voorkeur....

Maarrrrrr, bij het haken van die laatste toer, de kreeftensteek dus, zag het er zó rommelig uit, dát was niet mijn bedoeling, zo had ik het NIET voor ogen gehad.
Dus ik heb uiteindelijk die allerlaatste steek gewoon simpel gelaten, allemaal vasten in "strawberry" kleur.


Op deze foto is de gehele rand goed te zien!

En toen was het nog een kwestie van wassen, strak laten opdrogen en -zoals gebruikelijk, na het afronden van een prachtige deken- een mooie mini fotoshoot maken.

Hier ligt de Sweet blossom Blanket in volle glorie te drogen.
Wat een plaatje is het geworden, of niet dan??


Het formaat van mijn deken is uiteindelijk zo'n 1.80 x 1.10 meter geworden.

Vanochtend maakte ik een aantal foto's rondom het huis van de deken en ik vertrok naar Landgoed De Haere (zo'n 5 minuutjes rijden bij ons vandaan) voor een mini fotoshoot.

Kom en geniet van deze mooie deken :-) 
Er volgt een spam aan foto's, want ik kon niet kiezen welke het mooist en best gelukt was *U*











In zo'n 6 weken tijd heb ik, voor mijn doen -best snel- deze deken gehaakt.
Het was dan ook een ontzettend leuke cal waaraan ik bleef haken.
Toertje voor toertje werd de deken mooier en groter.

Nog alle ins en outs van deze Sweet Blossom Blanket op een rijtje:

Het patroon is een ontwerp van Sue (Sweet pea family crochet)
Dit is een cal waarvan het patroon te vinden is op de site van Sirdar, klik HIER om naar het gratis patroon te gaan.

Ik haakte mijn deken met Caron Simply Soft in de volgende kleuren:
(in haakjes erachter de originele kleuren van Hayfield Bonus DK)


A: Off white  (Cream)
B: Strawberry  (Deep Rose)
C: Soft blue  (Frost Blue)
D: Baby Sunshine  (Vanilla)
E: Pistachio  (Grass)
F: Soft Pink  (Petal Pink)
G: Soft Green  (Gentle Jade)
H: Plum Whine  (Cerise)
I: Grey Heather  (Light Grey Mix)
J: Robins Egg  (Ice Blue)

En ik gebruikte voor de hele deken haaknaald 5,5 (behalve voor de opzet, dat was geloof ik maat 6)
Het formaat van mijn deken is uiteindelijk zo'n 1.80 x 1.10 meter geworden.

Weer een deken om te koesteren, het is inmiddels mijn 16e gehaakte deken.
Op naar de volgende, ik ben al flink aan het tunisch haken :-) en uiteraard kan je binnenkort een update van deze deken in wording verwachten.

Ik wens je een fijne zonnige zondag!
Lieve haakgroetjes
Tertia

7 opmerkingen:

  1. Prachtig is 'ie!
    Lieve, frisse kleuren. En al die verschillende steken geven zo'n mooie varaiatie aan texturen (maar dat had ik al eerder gezegd ;-))
    Geweldig mooie foto's heb je gemaakt.
    Geniet van deze mooie deken en veel plezier met de volgende.
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige deken. Van dicht bij zie ik prachtige steken. Mooi om op zo'n speciale plek foto's te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige deken. Ongelofelijk mooi van kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige deken, vooral de rand vind ik erg mooi! Hartelijke groet van een trouwe bloglezer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Tertia,
    Wat een prachtige deken heb je gemaakt. Zo ontzettend mooi. De rand is erg mooi geworden. De kleuren vind ik zo gaaf. Knap dat je het zo snel gehaakt hebt, heel tof. De foto's zijn ook allemaal erg mooi geworden, heel sfeervol.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig mooi, ik kan helemaal niet haken, maar ik zou er zo aan beginnen. Een beetje overmoedig! En je fotoshoot is ook super goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!