zondag 20 maart 2022

Haken en breien met JUF SAS Nr.2, de boeklancering

Eindelijk mag het weer, na 2 jaar van corona ellende.....leuke uitstapjes op haakgebied.

Gisteren was ik bij de boekpresentatie van Juf Sas. Ik volg Saskia al enige jaren via Instagram en ook ben ik trouwe kijker van haar vlogs.

Ken je haar nog niet? Ze is een creatieveling op gebied van haken en breien, maar ook schildert ze graag en maakt ze kleding voor haarzelf en kleindochter. Eigenlijk komt er van alles wat haar bezig houdt voorbij in haar vlogs. Het proces van een haak of brei patroon....haar werk bij de bibliotheek mét de nodige boekentips en tricks om het beste uit je biebpas te halen. De kleding die ze koopt en showt, haar opmaakritueel, wat ze kookt tot aan haar wandelingen toe. 

Ze is een beetje gek (in positieve zin) (ik moet altijd zo om haar lachen) recht voor zijn raap, een échte "Juf" vol energie en positiviteit. Een heerlijk oprecht mens. Ik vind het erg leuk om haar te volgen.

Na haar succesvolle 1e haak-en breiboek (vol met patronen van vesten en truien) heeft ze nu "Haken en breien met JUF SAS Nr.2 uitgebracht.

Een boek met 19 nieuwe haak- en breipatronen. Niet alleen truien, maar ook sjaals, mutsen en amigurumi staan erin! 

Gisteren was haar boeklancering bij de Hobbygigant in Apeldoorn en ik ging er heen. Yes, eindelijk weer eens een uitstapje op haakgebied! Natuurlijk was ik ook erg benieuwd naar deze Juf Sas in het echt *U*

fotocredits Juf Sas

Nou ik kan je vertellen dat ze een leuk, oprecht en gezellig mens is. Eigenlijk heel gewoon, alsof je dr al jaren kent ;-) Ze schreef nog iets liefs in mijn aangekochte boek.


Ja dat breien moet ik nu écht gaan leren hoor, want in dat boek staat zo'n tof patroon van een vrij simpele, maar ozo mooie trui. "Trui Cloud".
Al tijdens het ontwerpproces werd ik een beetje "flieft" op deze trui.


Natuurlijk was het ook de perfecte gelegenheid om eens even te snuffelen tussen alle bolletjes garen bij de Hobbygigant. Nou.....met recht een gigantisch wolhalla.....

Ik werd een beetje beduusd van de hoeveelheid aan keus die er was en na enige tijd heb ik besloten om alleen het garen aan te schaffen voor Shawl Dagmar, dat ook in haar nieuwe boek staat.


Het boek vind ik trouwens echt een aanrader....op een fijne (simpele) manier heeft Juf Sas haar patronen uitgeschreven. Daarnaast worden de meeste patronen ondersteund met bijbehorende filmpjes met uitleg en tips. Deze filmpjes kan je vinden door de QR-code uit het boek te scannen.

Ben je niet bij haar boeklancering geweest en je wilt toch haar boek aanschaffen?
Klik HIER om naar de website van Yarnsea (de uitgever) te gaan waar je het boek kan bestellen.

Klik HIER voor Juf Sas op Instagram
En klik HIER voor haar YouTube kanaal, voor de wekelijkse vlogs



Ik ga nog even haar prachtige haak/brei boek doorkijken, lezen en verlekkeren op alle mooie patronen. 

Fijne Zondag!
Lieve Haakgroetjes
Tertia

5 opmerkingen:

  1. Nog wat een lief en leuk blog heb je geschreven. Ik voel me vereerd door de positieve woorden. Echt heel leuk. Succes met shawl Dagmar en succes met leren breien. Dat gaat je zeker lukken. Bedankt in ieder geval voor deze leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt heel gezellig. Leuk hè, dat dit soortdingen weer kunnen.
    Mooi garen heb je uitgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk vrolijk blog, ik ga meteen kijken natuurlijk.
    Ben benieuwd naar je sjaal. En oh ja ik heb ook een missie "leren breien".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Tertia,
    He, wat leuk dat dat allemaal weer kan he. Heerlijk. Wat een leuke boekpresentatie. Ik heb dat echt helemaal gemist. Het boek ziet er echt heel erg mooi uit en die trui vind ik echt heel erg tof. Ben benieuwd naar je sjaal.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk geschreven. En de foto's zien er heel gezellig uit. Heb het 2e boek ook afgelopen week besteld dus zal vd week komen. Shawl Dagmaar heb ik vorig jaar gemaakt(precies zo) en heel veel plezier van. Succes!
    Groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!