maandag 18 juni 2012

De "WOW-faktor"

Tegelijkertijd met Mix & Match viel er nog een patronenboek op de deurmat.
Een quiltmania uit 2008.....





Bij haar zag ik deze fantastische blokken en was op slag verliefd.

Ik heb het over "Suzanna", een schitterend quilt uit die ene quiltmania uit 2008. Dankzij een lief persoon kon ik in bezit komen van deze felbegeerde tijdschrift.



Ze heeft een echte "WOW-faktor", wat mij betreft dan.
Tja en dan pluis je de stofjeskast eens na....en dan heb je zowaar iets liggen.



Deze stofjes, van de serie Marcus, Cedar Chest Memories en 3 andere lapjes die er best bij passen, heb ik liggen. Eigenlijk bedoeld om ooit eens de "Celine" te maken.
Maarja....Nu twijfel ik dus......

Ze zijn zó geschikt om voor "Suzanna" te gebruiken
Kijk maar eens naar het patronen overzichtje (of hoe je dat ook wilt noemen)



Dat is gewoon precies het sfeertje van mijn stofjes.



Wat jammer dat het niet genoeg stofjes zijn, voor "Suzanna", maar inmiddels zijn er 4 extra lapjes van deze serie al onderweg naar mij.

Van de zomer maar eens bij Petra Prins in de winkel op visite gaan (wat een straf ;-) ), aangezien zij een prachtige collectie reproductiestoffen heeft, moet het gek zijn mocht ik niet willen slagen om alles compleet te krijgen voor deze quilt.

Ongemerkt heb ik de keuze dus al gemaakt ;-)

Lieve Groetjes
Tertia

17 opmerkingen:

  1. Ik vind de stofjes die je uitgekozen hebt, geweldig voor die quilt. Ik denk dat die prachtig wordt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmmmmmmmmmmm, helemaal mijn kleuren!!
    En wat een schitterend patroon!!! Gewoon doen!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi en een goede stofkeuze helemaal in de sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Perfect voor de Suzanna, dus ga maar lekker aan de slag en maak die mooie blokken! De Céline loopt niet weg! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, dat heet "Sharing" Quilting is sharing, leuk dat je haar ook gaat maken, jammer dat je je boek niet zo geweldig vind, ik ben er zelf erg weg van, zeker die hexagonnenquilt die Bep heeft gemaakt vind ik super. Maar je kan je nu hier mee uitleven, benieuwd hoe ze wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prima keuze. Veel plezier met het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fraaie stofkeuze voor dit prachtige
    patroon! Zelf koop ik maar heel zelden
    de Quiltmania, maar als ik zie, dat er
    zulke patronen in staan, moet ik toch
    maar eens vaker even in dit blad kijken (maar deze kende ik nog niet,
    ik quiltte ook nog niet in 2008, toen
    begon ik net met de basiscursus, in het najaar, en nu lijkt het, of ik het
    al weer jaren doe). Geniet van de voorpret en bij Petra ga je zeker
    slagen! Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie stofjes en je kunt in ieder geval vast beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, mooi patroon en prachtige stofjes, wat wil je nog meer...
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een goede keuze, zowel stof als patroon, het gaat een absoluut WOW project worden! Veel plezier met verzamelen van de stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig patroon en je stofjes zijn ook helemaal mijn smaak.
    Veel plezier met de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel plezier met het maken van de quilt met deze mooie lapjes!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O dit is zo'n mooi patroon staat ook al heel lang op mijn lijstje. De stoffen die je ervoor hebt gekozen zijn geweldig mooi en ik weet zeker dat je een aanvulling kunt vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een leuk nieuw project! veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi uitgekozen hoor! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!