woensdag 9 oktober 2019

Handwerkbeurzen....ga jij er heen?

Regenachtige dagen, het wordt kouder en de dagen korter (lees: het wordt eerder donker) 
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo erg.
De herfst brengt heerlijke veranderingen met zich mee. Fijne, knusse dagen om heerlijk op de bank te handwerken. Ik schreef onlangs al een blogpost over nieuwe cals die van start (zijn) gegaan. 
Maar ook in deze periode zijn er tal van handwerkbeurzen.


Om te beginnen is er op 11 en 12 oktober de Nederlandse breidagen in Zwolle.Voor mij is dit praktisch "om de hoek" dus reken er maar op dat ik kom snuffelen.
Meer dan 70 standhouders kan je er vinden en er zijn meer dan 30 workshops te doen.
Waarom het breidagen heet is mij niet duidelijk, je kan er ook terecht voor wol, patronen, naalden, vachten, vilt, brei-en haakboeken, textielverf en nog veel meer.
Ik vind het heerlijk om te struinen langs al die kraampjes, op zoek naar nieuwe haakgadgets.
Mijn "boodschappenlijstje" ligt al klaar en ik ben benieuwd of ik voor alles kan slagen.
Check HIER de website voor meer informatie over deze beurs en om online je tickets voor de entree en/of workshops met korting te kopen.


Knit & Knot vind ik eigenlijk toch wel de meeste gezellige beurs dat er op handwerkgebied is.
24, 25 en 26 oktober van dit jaar is het alweer de 8e editie.
Naast de vele standhouders, workshops, knitenknotalong en masterclas Broodje breien heeft de organisatie van Knit&knot dit jaar een samenwerking met haakblad "aan de haak" 

 De Christmas Give Away TREE voor stichting Steun Emma Kinderziekenhuis in Amsterdam.
Het doel is om samen met jou/ons een kerstboom vol te hangen met mooie gehaakte (amigurumi) boomhangers. Deze boom zal eerst op de beurs staan en daarna (begin dec.) in het Emma kinderziekenhuis in Amsterdam gezet worden zodat alle kinderen die niet met kerst thuis zijn, een sfeervolle, vrolijke boom vol met gehaakte boomhangers hebben staan.

Wanneer je dit mooie doel wilt steunen kan je jouw gehaakte (of gebreide) hanger op de beurs in de boom hangen of deze opsturen. Meer informatie over dit doel en patronen voor boomhangers, de beurs, workshops en de voorverkoop van entree kaartjes kan je HIER op de website van Knit&Knot vinden. 


De meeste grootste creatieve beurs is toch wel de Kreadoe in Utrecht.
Op 30 oktober t/m 3 november dit jaar is de 30e editie.
Meer dan honderd standhouders tonen tijdens deze beurs de nieuwste trends op het gebied van haken, breien, paper crafts, home deco, zelfmaakmode, scrapbooking, stempels, mixed media, taarten &cupcakes, tekenen en schilderen, sierraden maken en nog veel meer.

Ben je op zoek naar een nieuwe hobby dan vind je het wel hier....
Heel handig zijn de vele workshops die worden gegeven. Op elke creatief gebied is er wel iets te doen. Met recht mag het dan ook het grootste DIY event van de Benelux heten.
Check HIER de website van Kreadoe voor alle informatie over deze beurs, workshop en de voorverkoop van entree kaartjes.


 Speciaal voor de Belgische creatievelingen is er op 8 t/m 10 november de Handwerkbeurs in Gent. 
Voor mij is deze beurs te ver weg om er heen te gaan, maar ik wilde hem toch benoemen.
Wil je meer informatie over de standhouders, workshops of alvast een entree kaartje kopen, check HIER de website van de Handwerkbeurs.

Ik wens je heel veel plezier wanneer je ook naar één van deze beurzen gaat, wie weet kom ik je wel tegen ;-) 

Lieve Haakgroetjes
Tertia

6 opmerkingen:

  1. Hey Tertia,
    Wat leuk dat je naar de breidagen gaat. Wel foto's maken hè ;-). Ik ga zelf niet naar een van deze beurzen toe. De kreadoe viel ons (mijn moeder en mij) vorig jaar zo tegen. Best jammer.
    Ik hou ook van de herfst. Lekker weer een sjaal om kunnen of wegkruipen onder een dekentje.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk om nieuwe inspiratie op zo'n beurs op te doen.
    Nu komt het er waarschijnlijk niet van. Hopelijk in het voorjaar weer in Zwolle.
    Heel veel plezier voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van 14 t/m 16 november TextielPlus Festival in de Brabanthallen in Den Bosch. Vorig jaar was de 1e keer en dat was zo leuk en gevarieerd dat ik dit jaar weer ga.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga voor het eerst naar een handwerkbeurs; KreaDoe. Eigenlijk is het niets voor mij (te druk), maar het is wel erg gezellig om Tatsiana van Lilla Björn in het echt te ontmoeten. Samen met andere testers ga ik met haar lunchen ;-) En als ik het echt te zot vind worden, ga ik gewoon daarna naar huis, hihihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga naar de Knit&Knot in Tilburg, daar ben ik namelijk nog nooit geweest en ik hoor daar positieve dingen over. Mijn kersthanger voor de kerstboom voor het Emma kinderziekenhuis is al klaar. Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, voor iedereen een gezellige beurs niet te ver van huis. Over de KreaDoe twijfel ik nog, maar de anderen sla ik nu een keer over. In plaats daarvan heb ik net een gezellige workshop needle punchen in een wolwinkel gedaan. Gezellig, rustig en dichter bij huis.
    Door de beurzen een keer over te slaan, zijn ze volgende keer extra inspirerend.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!