zaterdag 16 juli 2022

Deken inspiratie

 Het is een soort van routine geworden....Onbewust, al dan niet bewust ben ik altijd aan het speuren naar leuke dekenpatronen om te haken. En soms kom je mooie beauties tegen die zeker op mijn -wil-ik-ook-nog-haken- lijstje (van minstens1587128578175km lang) komen te staan.

Wellicht inspiratie voor jullie en daarom deel ik ze hier op mijn blog!

Postcards with Love

Fotocredits: Coastal Crochet

Deze cal is inmiddels afgelopen, maar alle patronen kan je op het internet terug vinden.
Eleonora (van Coastal Crochet), een zeer getalenteerde haakster en ontwerpster heeft weer een ontzettend gave Cal neergezet.

Zoals de naam van de deken al zegt...postcards with Love, haak je een soort van kleine ansichtkaarten in een ambiance van zon, strand en zee. 

Fotocredits: Coastal Crochet

Alle onderdelen van verschillende vierkanten en rechthoeken vormen samen de deken waar nog een mooie rand omheen wordt gehaakt.
Uit ervaring kan ik vertellen dat de patronen van Eleonora zeer duidelijk zijn beschreven, zelfs in het Engels! 
Mocht je dat nou toch moeilijk vinden, Iris van een Mooi Gebaar heeft deze Cal in het Nederlands vertaald.

Fotocredits: Coastal Crochet


Klik HIER om naar de blog van Coastal Crochet te gaan, voor alle patronen en YouTube tutorials. 
Klik HIER om naar de blog van een Mooi Gebaar te gaan, voor de Nederlandse versie.


Vintage Hexies Blanket

Fotocredits: Madebyanita

Oh my....dit plaatje zag ik op Instagram bij Madebyanita voorbij komen en ik was op slag een beetje "flieft" 
Een heerlijke, zoetige, pastel deken in wording!
En het leuke is dat Anita deze Vintage Hexagon op haar website uit heeft geschreven!

Natuurlijk moest ik even een proefje maken *U*


Ik dook mijn wol voorraad in en deed serieus een soort van -Happy Dance- :-)
Want hoe blij kan je zijn, dat je -qua kleuren- gewoon al het goede in huis hebt liggen!!
Zelfs de kleur voor het middelste stukje, wat voor mij deze hexagon juist zo speciaal maakt!
Het patroon is even goed lezen (Engelstalig) en proberen, maar er staan duidelijke stap-voor-stap foto's bij het patroon, dat het zeker moet gaan lukken. Mijn proefje is gelukt en ik moet zeggen: het smaakt naar meer......Ik voel een nieuw project aankomen :-D

Fotocredits: madebyanita

Klik HIER om naar de website van Anita te gaan, voor het patroon van deze Vintage Hexies.
Let op!, het patroon zal in 3 delen uitkomen, zodat je een gehele deken van deze Vintage Hexies kan maken.


The Bronte Sisters Blanket

Fotocredits: Wendy's Homecollection

Ik zag deze deken eerst als Cal voorbij komen voor de members van Wendy's Home Collection, zo jammer want ik werd helemaal blij van deze strependeken en ik ben geel lid van deze community.
Maar al snel vernam ik dat dit patroon in de zomer van '22 als kooppatroon zou uitkomen.

En inmiddels is hij gekocht hoor! (nu nog maken)
Ik heb me suf zitten zoeken naar een mooie foto van deze deken in zijn geheel, maar tevergeefs :-(

Fotocredits: Wendy's Homecollection

Je moet het met dit stukje van de deken doen......maar als je van strependekens houdt en je bent dol op nieuwe haaksteken leren, dan is dit kooppatroon écht een aanrader!
Wendy staat bekend om haar "keep it simple" methode, dus het is een goed patroon voor de beginnende haakster. 
Zoals ik al zei, is het een kooppatroon waarin de steken heel duidelijk staan uitgeschreven, er zit een haakschema bij en er zijn ondersteunende videotutorials.
En als je wilt kan je ook nog een compleet garenpakket van deze deken bestellen.

Ik heb alleen het patroon gekocht en ga nog op zoek naar een mooie kleurencombinatie uit mijn eigen wol voorraad. 

Klik HIER om naar de website van Wendy's homecollection te gaan, waar je het patroon van deze deken kan bestellen.


Genoeg inspiratie om een paar mooie dekens te maken!
Ik wens je veel plezier en ben benieuwd of je ook één van deze gaat maken?

Lieve Haakgroetjes
Tertia


3 opmerkingen:

  1. Heerlijke inspiratie. Die eerste is een heel bijzondere!
    Ik moest erg lachen om de lengte van jouw lijstje ... da's echt heeeeeee lang ;-)
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè? Zo gewoon heul veul inspiratie opdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tertia,
    Wat een heerlijke inspiratie weer. Ik hou van dekens haken. Ik heb er alleen nog 3 als WIP liggen dus mag niet meer. haha. Hoewel ik graag nog een nieuwe zou starten. De kleuren van de bronte deken vind ik echt prachtig.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!