zondag 10 juli 2022

Haken met uitzicht

 Natuurlijk ging er ook een haakwerkje mee tijdens onze vakantie in Oostenrijk. Stel je voor dat ik me zou vervelen :-)


Vlak voordat we op vakantie gingen had ik alle rondjes gehaakt. Een heel mandje vol met glitterrondjes nam ik mee om deze om te toveren in squares. Een leuk klusje om te doen waarbij ik ook niet zo heel veel garen mee hoefde te nemen. Enkel een paar bollen ecru....


Op een donkere, sombere dag tijdens de vakantie werden er een paar squares gehaakt, maar ook veel draadjes weggewerkt.


Maar het werd een vakantie volop activiteiten waarin relatief gehaakt werd.
Dus ook weinig foto's van "Haken met uitzicht"

Toch maakte ik dit symbolisch plaatje.....


En nee, dit is niet het uitzicht wat we vanuit onze appartement hadden. Bedroevend keken we uit op een stelletje hoge bomen. Zo zonde en jammer, want ze benamen echt het prachtige uitzicht over de bergen.
Zaten we maar in één van deze huisjes, ietsjes hoger gelegen. 
Nouja het was wat het was.....ons vakantie gevoel was er niet minder om hoor.


Ondanks ik relatief weinig gehaakt had, ging er toch een mooi stapeltjes squares weer mee naar huis. 
En thuis werd er de afgelopen weken volop verder gehaakt aan de glitterrondjes.


Oh my.......ik dacht dat ik wel gauw klaar zou zijn met het haken van de squares, maar er lagen nog heel wat rondjes te wachten :(
Het haken van deze restjesdeken lijkt soms eindeloos te duren...stug volhouden en doorhaken dus!


Maar dit weekend zijn eindelijk alle rondjes een square geworden!!!
Nu nog de laatste draadjes wegwerken en dan....

Klaar???

Welnee joh, dan begint het aan elkaar haken van al die losse squares. Ik heb stiekem al een klein stukje geprobeerd hoe dat moet gaan worden.......en ohhhhhh dat wordt errug mooi :-)

Oké, eerst nog een paar draadjes wegwerken maar!. 

Lieve Haakgroetjes
Tertia



6 opmerkingen:

  1. Mijn hemel hoeveel squares heb je wel gehaakt. Ben benieuwd hoe de deken er uit ziet als het klaar is. Nog even wachten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig om zo toch haakwerk mee te nemen. Wat een leuke blokjes worden het zo. Ben benieuwd hoe de deken wordt, vast lekker vrolijk met al die kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tertia,
    Wat een prachtige deken gaat dit worden zeg. Inderdaad stug doorhaken eraan en het eindresultaat in gedachte houden. Jammer van het uitzicht, gelukkig genoeg mooie uitzichten gehad met je wandelingen. ;-)
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iw ould like to do the square pattern but i cannot translate it English

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed teken dat je in de vakantie niet veel gehaakt hebt. En 't komt vast wel goed, het ziet er veelbelovend uit.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat van deze deken! Hij lijkt me echt prachtig worden. Succes met de afwerking.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!