maandag 1 november 2010

A Kittens Tale blok 2




Het 2e blok van A Kittens Tale is ook af.
Tsja......het appliceren is me gemakkelijker gegaan dan de vorige keer. Zou ik het dan toch onder de knie krijgen?? Deze keer was het erg veel aan stitchery, kijk maar eens naar de quilt in het mandje.
Helemaal tevreden ben ik niet. De blokken rondom zijn groter dan het vlak waar de stitchery en applicatie zitten. De stof was of is krapjes aan en daar baal ik best wel een beetje van.
Langs de linkerzijkant zie je ook dat de stof krom loopt. Goede vraag is hoe ik deze blok tegen de eerste aan krijg. Volgende keer maar op cursus vragen.

Lieve Groetjes
Tertia

9 opmerkingen:

  1. Wat een enig blokje! mooi gestitcht ook. Inderdaad moet je heel secuur naaien straks, als je hem aan een ander blok zet, maar ik denk dat het nét gaat. Succes ermee.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een heel leuk blokje en prachtige stoffen heb je gebruikt. Ik hoop dat het allemaal goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi blokje is deze en hoe je dat goed moet krijgen weet ik niet, heb nog niet veel geappliceerd.
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh, wat is tie mooi.....echt schitterend, en zo keurig...bij mij ligt hij in de kast, WIM....het lijkt me niet een makkelijke met al die smalle stukjes. Ik zet je blog bij mijn bloglijst!

    Hartelijke groetjes, jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een heel leuk blokje! Ik heb zelf geleerd om het stitcherieblokje groter te knippen dan hij uiteindelijk wordt en er vlieseline H180 achter te strijken. Dit zorgt ervoor dat het minder in elkaar trekt dus beter zijn vorm houdt.
    Misschien heb je dat allemaal al gedaan......, dan helpt heel goed spelden misschien om het straks recht aan het andere blok te zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Allen,

    Bedankt voor de leuke reakties, erg leuk om te lezen.
    Het stitcheryblokje is krapjes aan....deze krijgen we bij de quiltcursus en nu heeft "juf" m te kort gesneden. Was een foutje :-( Zelf zou ik daar ook heel secuur in zijn. Ik ben benieuwd wat ze als oplossing gaat aanbieden. Denk dat het een strookje stof erbij aanzetten gaat worden. Wordt vast vervolgd.
    Inmiddels is blok 3 ook al in de maak :-)
    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je hebt gereageerd op mijn blog.
    Jouw blog ziet er erg leuk uit en je blok van de kittenstale ook. Ik maak hem niet zoals op het patroon want het lukt mij niet om die molentjes netjes te maken dus ik maak er een heel ander patroon van. groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!