vrijdag 4 september 2015

Crochet Along 2015, week 36: dat was het dan...........


Het is zover.....
vandaag krijgen jullie de allerlaatste weekbeschrijving voor de Crochet Along 2015.
We maken de rand af en daarmee is je deken ook klaar :-) 
Mijn hysterische deken verdiende een hysterische rand en ik sluit hem af met een "bolletjes-rand" 
Vergis je niet in het werk......
Maar hé, dan heb je ook wat.


En zo is mijn deken uiteindelijk geworden. 
Deze foto's zijn gemaakt door Janko Knops tijdens de Meet&Greet bij Wollstreet in Sittard

Foto: Janko Knops
Foto: Janko Knops


Dat was het dan….
Een tijdperk wordt afgesloten. Het doek valt voor “Tertia en Jolanda”. Na bijna 2 jaar “crochet along-en” is de koek op.

We hebben het met veel plezier gedaan en hopen dat jullie een leuke tijd hebben gehad met eerst de Crochet Along 2014 en nu de Crochet Along 2015.
Deze was/is nog een groter succes gebleken dan de Crochet Along van vorig jaar, mede ook doordat “het buitenland” ging meedoen. Iets wat we niet hadden verwacht of hadden durven denken.
De facebookgroep "Dutch Crochet a Granny a Day 2013"  is inmiddels gegroeid tot ruim 34.000 leden en elke dag groeit de groep nog steeds.

2015…. Wat een jaar…. In mei 2014 kwam het idee van de mega-granny.  
We dachten, dit doen we wel “even” maar niets minder bleek waar.
We begonnen met haken, steken zoeken, rekenen, uitschrijven, haken, uittrekken, opnieuw haken, steken schrappen, nieuwe steken toevoegen, enz. met als resultaat de Crochet Along 2015 zoals die nu door velen is/wordt gehaakt. Maar ook het maken van de stap voor stap foto’s, de beschrijving in een mooi PDF-bestand zetten, er zitten heel wat uurtjes werk in deze Crochet Along.

De enthousiaste reacties bij het presenteren van het project waren veelal positief. Helaas waren er ook negatieve geluiden. (in dit geval voornamelijk op de fb-groep)
Mensen wilden liever een rechthoekige deken….Wij blijven het “jammer”’ vinden dat ons idee zo de grond in werd geboord . Als het niet naar je zin is, zoek je toch gewoon een andere cal…..ze schoten als paddenstoelen uit de grond in het begin van 2015. Zoek een project dat wel bij je past, niemand is verplicht mee te doen of lid te zijn van deze groep. Onthou je van commentaar, verlaat de groep desnoods, en doe je eigen ding!

En  wij weten wel… je kan het op 2 manieren opvatten. Men vindt ons ontwerp zó mooi dat men het sowieso wil haken, maar dan in rechthoekige vorm en wij moeten dat als compliment zien, maar  aan de andere kant… wij hebben uren, dagen, maanden besteed aan het neerzetten van een “unieke” CAL en het eerste wat men doet is eraan gaan sleutelen om er een andere vorm van te maken….. niet leuk voor ons, tenminste dat vonden wij…… Blijkbaar verschilden wij van mening met anderen hierover wat tot, soms vervelende, discussies op de groep leidde.

Hoe leuk was het om te zien dat men enthousiast aan de slag gaat met de eerste weekbeschrijvingen. En, tot onze verbazing, kunnen ook ongeoefende haaksters gewoon het patroon volgen! Complimenten voor deze mensen.
Na de eerste weken bleken er toch wel, voor sommigen, wat moeilijkheden te zitten in het lezen van het geschreven patroon. Daarom hebben we besloten af en toe tekeningen toe te voegen aan de beschrijving….iets wat ook niet zo maar vanzelf gaat en zeker niet makkelijk is.
Toen kwam de roep om een vertaling op de fb-groep. Doordat leden hun deken-in-wording op andere groepen lieten zien kwamen er bij vlagen heel veel buitenlandse leden bij….. en zoals wij ons aanpassen aan de groep waar we lid van zijn doen sommigen dat dus niet……. Uiteindelijk toch maar besloten een vertaling te laten maken, maar dat ging helaas niet van een leien dakje. Uiteindelijk is het met kunst- en vliegwerk er toch van gekomen en het eerste deel van de vertaling is nu geplaatst…… Alles op een presenteerblaadje, naar wens van onze groepsleden, die zich misschien niet  bewust zijn van het feit dat dit hele project voor ons ook maar hobby is.

Wat bracht 2015 ons nog meer?
(online) Vriendschappen, veel inspiratie, veel kleurencombinaties, veel gezellige gesprekken met haaksters in het land tijdens de Meet&Greets, waarvan we er 9 hebben gedaan (morgen is de laatste in Zwolle). Vooral de Meet&Greets zijn voor ons de kers op de taart, zoveel positieve energie krijgen we daarvan!
En als klap op de vuurpijl ontstond TeJo…..een grappig aapje dat speciaal voor ons en de crochet along-haaksters, ontworpen is door Marrôt Design….om te maken van  de restjes garen van je deken!

Maar zoals eerder gezegd: de koek is op… 
er komt géén CAL 2016 van Tertia en Jolanda.
Dat de afgelopen 2 jaar grote invloed hebben gehad op ons gezinsleven zal niet voor iedereen een verrassing zijn. Eerst tijd vrijmaken voor het haken van het patroon en alles wat daarbij hoort, dan de groep beheren, wat zeker op mindere dagen ook z’n weerslag heeft op onze gezinnen, het op pad zijn voor de Meet&Greets, allemaal heel leuk maar nu is het tijd voor andere dingen.

Wij gaan ons weer lekker bezig houden met onze eigen haakwerkjes, met onze gezinnen, die ons de afgelopen 2 jaar hebben moeten delen met heel veel haaksters.
Voor mij is het crochet along-verhaal helemaal klaar en ik ga lekker door met haken en vooral met het bloggen over haken, koken, wolletjes, mijn gezin en de hondjes , voor Jolanda is het crochet along-gebeuren nog niet persé klaar. Er borrelt nog wel een aantal ideeën wat misschien wel uitmondt in een nieuw project. Ook zij blijft natuurlijk haken en bloggen. Het zou leuk zijn als jullie ons blijven volgen, via de blogs en onze fb-pagina’s.

Ook voor de facebookgroep "Dutch Crochet a Granny a Day 2013" gaat er het één en ander veranderen. De groepsregels gaan we een beetje veranderen, dus houd dat even in de gaten. Nu er geen nieuw project meer van start gaat zijn wij benieuwd wat dat inhoudt voor de groep. Wij hopen dat het  een leuke, inspirerende, gezellige groep blijft waar iedereen blij van wordt!

En nu is het dan écht voorbij.

Voor ons was het een ervaring die we niet snel zullen vergeten!
Vanuit ons hart bedankten we jullie voor de onvergetelijke tijd die we hebben gehad. 
We bedanken de bedrijven die mooie give-aways beschikbaar hebben gesteld.
We bedanken de winkels die ons uitnodigden voor de gezellige Meet&Greets.
We bedanken Mary van Marrôt Design, voor het ontwerpen van TeJo, onze mascotte ;-) 
We bedanken Firma G. Brouwer & Zn. in het bijzonder……voor het beschikbaar stellen voor het materiaal om Crochet Along 2015 te kunnen maken, het maken van het sjabloon voor de PDF’s en voor hun inzet de Crochet Along 2015 te vertalen voor onze buitenlandse haaksters.
We bedanken iedereen die enthousiast heeft mee gehaakt. 
Want laten we eerlijk zijn, zonder jullie enthousiasme was de Crochet Along 2015 niet geworden wat hij nu is!
En "last but not least"....Bedankt Helanda en Naomi, voor het controleren en voorhaken van het patroon!

Tertia en Jolanda

48 opmerkingen:

  1. Lieve Tertia en Jolanda,

    Dank jullie wel voor deze prachtige CAL. Ik heb een enkele keer in mezelf getierd, maar vooral enorm genoten. Ik heb enorm veel geleerd, want toen ik op 1 januari begon, kon ik een simpele granny haken en dat was het wel.
    Ik ga jullie huiswerk missen, maar zal jullie blogs en instagram blijven volgen.
    Heel veel liefs,
    Marjet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanuit mijn hart bedank ik jullie! Wat een geweldig project is het geweest. Natuurlijk vind ik het jammer dat jullie er niet mee verder gaan, maar alle begrip. Je gezin gaat altijd voor! Jammer dat mensen zo kritisch kunnen zijn over zo'n vrijwillig project..

    Ik startte vorig jaar oktober met haken en trok in januari de stoute schoenen aan om met jullie mee te doen! Door dit project heb ik echt het idee dat ik heb leren haken en verslaafd ben geraakt aan mijn haaknaald en heerlijke katoentjes. Ik ben supertrots op het resultaat van mijn prachtige deken.

    Dank jullie wel daarvoor! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nogmaals bedankt voor dit leuke avontuur dames. Ik kan me voorstellen dat jullie het nu even gehad hebben en nu dingen voor jezelf wil gaan maken. Ik zal zeker jullie blogs blijven volgen en intussen ga ik nog even door met mijn deken met dezelfde steken die we al gehaakt hebben uiteraard. Dit zal nog een flink werk worden aangezien het aantal steken per zijde, maar dit word nu mijn tussendoor project, naast de cal 2014 en the ATB cal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg bedankt voor de afgelopen 2 jaar, ik heb in ieder geval aan beide dekens met veel plezier gewerkt.
    Heel veel plezier met jullie eigen projecten en gezinnen.

    Lieve groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een super mooi project. Heb hem nog niet helemaal af maar dat komt goed. Zal nog een foto sturen wanneer hij af is. Super bedankt voor alle tijd die jullie er hebben in gestoken. Groetjes Jennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een super mooi project. Heb hem nog niet helemaal af maar dat komt goed. Zal nog een foto sturen wanneer hij af is. Super bedankt voor alle tijd die jullie er hebben in gestoken. Groetjes Jennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een super mooi project. Heb hem nog niet helemaal af maar dat komt goed. Zal nog een foto sturen wanneer hij af is. Super bedankt voor alle tijd die jullie er hebben in gestoken. Groetjes Jennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Jolanda en Tertia, ik zal jullie missen. Je gezellige babbels en de wekelijkse patronen. 20 jaar geleden haakte ik heel veel. Door drukte in gezin en werk kwam er niets meer van...totdat....januari 2015. Heerlijk om letterlijk de draad weer op te pakken. Inderdaad ik moet nog even zuchten over de lange toer van vorige week, maar ik start straks met frisse moed en weemoed met de laatste toer. Omdat ik crème wol tekort heb maak ik die met het mooie jeansblauwe garen. Geniet van jullie gezinnen en haak en handwerk voor je plezier! Heeeel hartelijk dank voor jullie patronen. Ik ga in het najaar met de CAL 2014 voor mijn dochter beginnen. Ik krijg veel complimenten en waardering/bewondering voor mijn CAL 2015. Dat geef ik dus bij deze door! Thanx!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor de mooie projecten! Ik heb de CAL 2014 gemaakt en de CAL 2015 opgeslagen, dus wie weet komt die ook nog eens aan de beurt. Veel plezier met alles wat jullie gaan maken! En vergeet die zeurpieten............. Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel dank, vond het geweldig om mee te kunnen en mogen doen.
    Heb alle 2 de dekens af op deze laatste week na.
    Kan me heel goed voorstellen, dat er nu voor andere dingen tijd gemaakt moet worden en wil jullie heel erg bedanken voor al deze weken die mij in ieder geval veel haakavonden heeft gegeven, dank!!!!!!!!!!!! Riet Kooman

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel dank voor jullie inzet. Het was een geweldige ervaring, mijn eerste deken gehaakt. Zonder kosten of verplichtingen kon er mee gedaan worden.
    Laat de positieve herinneringen blijven.
    Ik wens jullie beide alle goeds en veel haakplezier.
    En nogmaals veel dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt nogmaals voor alle mooie patronen en de tijd die jullie eraan besteed hebben. Mijn kleed is ong. 200x200 geworden omdat ik wat dikker garen heb gebruikt haaknld 4. Geniet van alle leuke dingen die komen en vooral van jullie gezin, wat erg belangrijk is. Ik ga nu op mijn gemak rand A afhaken. Dank jullie wel. Groetjes, Jacoline Bakker

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het jammer dat het project afgelopen is, maar omdat ik wat achter loop zal ik nog vaak naar jullie blog gaan.
    Bedankt voor alles en nu ( voor mezelf in ieder geval) geen nieuwe CAL meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In één adem dit prachtige bericht gelezen ... wat mooi verwoord!
    CAL 2014 pronkt als deken op onze bank en van (een deel van) CAL 2015 maakte ik een mega groot kussen. En binnenkort pronkt er een kussen op de slaapkamer van dochterlief waarvoor ik mij ook liet inspireren door CAL 2015.
    Tertia en Jolanda: heeeeeeeeeeeel veeeeeeeel dank voor al jullie moeite. Veel haak-, kook-, blog- en ander plezier!!
    Hartelijke groetjes,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor deze prachtige cal deken. Ik ben er met 6 bezig, dus haak nog even door. Voor dochters en vriendinnen.
    Omdat er zoveel leuke randen zijn kan ik ze net zo groot maken als gewenst wordt.
    Succes met al jullie plannen en projecten.

    Groeten, Ineke Touw

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hartelijk dank voor al jullie inzet en enthousiasme om dit mooie deken samen te stellen. Ik ben een onervaren haakster maar geniet van het ontdekken van al die mooie patroontjes. Als je het goed leest en naar de foto's kijkt is het helemaal niet zo moeilijk. Ik had nooit verwacht dat ik dit ook zou kunnen. Ik loop wat achteraan ben nu aan week 40. Maar dat is juist zo leuk dat ik nog lang kan genieten en haken op eigen tempo. Dank je wel !!! Hartelijke groeten uit Turnhout België

    BeantwoordenVerwijderen

  18. Heel erg bedankt voor al die mooie patronen. Ik ben ook bezig met de deken, maar dan in mijn eigen tempo, omdat ik ook kaartjes
    maak en daar ook veel tijd in gaat zitten. Maar ik ben al een behoorlijk stuk en blijf het leuk vinden om te doen.
    Bedankt voor al jullie enthousiasme altijd, hier word je altijd vrolijk. Dat er ook negatieve reacties zijn blijf je altijd houden, gelukkig blijven jullie daar niet te lang bij stil staan.
    En nu is er weer meer tijd voor je eigen gezinnen en bezigheden.
    Succes en plezier met alles, en bedankt voor de mooie Cal's !
    Een leuk en gezellig (knutsel) weekend
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}


    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jolanda en Tertia,

    Vorig jaar om deze tijd kon ik nog geen steek haken. Ondertussen heb ik al heel veel projecten gedaan waaronder de CAL van 2014 en 2015. Super bedankt voor al het werk dat jullie erin hebben gestoken. Nu lekker genieten van je eigen haakwerkjes.
    Groeten Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het was een prachtig avontuur en hier op de blog vond ik het een fijne sfeer.. Jammer van die negatieve reacties op fb.. zelf heb ik geen account en wil het ook zo houden. Er gebeuren vast leuke dingen, maar heb ook al veel negatieve gehoord.

    Kan me voorstellen dat als je zoveel energie in je project steekt dat het hard aankomt als met daar kritiek op heeft.
    Zoals je zelf schrijft... niemand is verplicht en als het je niet zint.. er zijn honderden andere patronen van rechthoekige dekens.

    We zullen je missen, maar ik wens je het allerbeste met alles wat je doet.

    Een welgemeende en recht uit het hart BEDANKT

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beste tertia en jolanda, heel erg bedankt voor het mooie patroon en de wekelijkse babbel. Het heeft me over een moeilijkere periode geholpen en door jullie ben ij ook terg beginnen haken
    . Ik wens jullie alles goed toe en nogmaals bedankt, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tertia en Jolanda, Bedankt voor vele maanden haakplezier. Wat hebben jullie een mooi patroon voor ons gemaakt. Ik zal het missen, elke vrijdagmorgen uitkijken naar een nieuw patroon. Dank zij jullie ben ik, en vele andere dames met mij, in het bezit van een prachtige unieke deken.
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel erg bedankt! Het was erg leuk en de deken is mooi geworden.

    Ik heb alleen nog een vraag/ opmerking over de bolletjes rand:
    in de beschrijving staat dat je na het sluiten van het bolletje 8 lossen moet haken. Moeten dat er niet 5 zijn? Anders komt het bolletje er scheef aan. Je haak namelijk in de derde steek het bolletje, dus dan hou je er 5 over. Logisch zou zijn dat je er dan na het bolletje ook 5 zou moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was mij ook al opgevallen. Ik denk ook 5 i.p.v. 8 lossen.

      Verwijderen
    2. Deze opmerking was ook in de groep geplaatst. Het klinkt logisch wat je zegt. Toch heb ik 8 lossen gedaan en mijn bolletjes zitten niet scheef. Probeer een stukje van beide en bekijk wat jij het mooiste vind ;-)

      Verwijderen
  24. Bedankt voor deze mooie CAL. Ik heb er met zoveel plezier aan gewerkt. Iedere vrijdag zag ik uit naar het nieuwe patroon. Ik ga het nog missen! Ga zo gelijk beginnen aan de rand en dan laat ik zeker nog de foto's zien!Nogmaals mijn complimenten voor dit zeer geslaagde project, en trek je vooral niets aan van al het commentaar. Je kunt het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken.Geniet vooral van al de leuke en enthousiaste verhalen en reacties!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste Tertia en Jolanda, hartelijk dank voor de CAL's 2014 en 2015. 2014 ligt al een paar maanden kleurig op de bank, 2015 is op 3 weken na af, en is gebroken wit. Ik ben met allebei even blij. Ik zal een CAL 2016 missen, maar kan me voorstellen dat jullie wel een jaartje zonder kunnen! Heel veel plezier bij wat jullie hierna allemaal gaan doen!
    M

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Baie dankie vir hierdie pragtige CAL 2015 - ek het gewag vir hierdie laaste plasing ter afsluiting. Ek hou daarvan om al die weke bymekaar te maak, en dan ineens weg te spring met hekel...dan gaan dit vir my vinniger en lekkerder daaraan toe...!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Tertia, ik heb niet actief meegehaakt met jullie CAL maar ik heb genoten! Van jullie tomeloze inzet en jullie prachtige haakwerk. Respect. Natuurlijk blijf ik jullie blogs volgen. En ik ben heel benieuwd wat er nu allemaal uit jouw haaknaald gaat kruipen. Geniet van je gezin, je hobby's en de rust. En ik hoop dat de waardevolle vriendschappen, de mooie reacties en de prachtige en wereldwijde resultaten van de CAL alle negativiteit ver overstijgen.
    Fijn weekend.
    Liefs, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Tertia en Jolanda, hartelijk dank voor jullie inzet. Ik ben heel blij met beide dekens! En leuk jullie ook in het echie ontmoet te hebben in Sittard xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel erg bedankt voor deze deken, ben er nog niet aan begonnen maar zodra mijn bestelde garen binnen is ga ik ook er mee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Helaas komt aan alle leuke dingen eens een eind. Zo lief, zo knap wat jullie voor anderen bedachten, ontwierpen, maakten, geduldig toelichten en vooral voor het enthousiasme waarmee jullie al jullie volgers en CAL-haaksters aandacht en uitleg gaven.
    Dank je wel.
    Heel veel plezier met al jouw eigen creatieve uitspattingen en met jouw eigen gezin.
    Natuurlijk blijf ik je op jouw blog volgen.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Tertia en Jolanda, heel hartelijk bedankt voor deze prachtige werkbeschrijvingen. Bedankt voor al jullie tijd en inzet. Ik heb zitten twijfelen of ik mee zou doen aan de vierkante deken, en heb toch de stap gezet. Ik ben nu aangekomen bij week 25 en doe kalm aan in mijn eigen tempo. Wat heb ik al veel nieuwe steken geleerd, ik ben er erg blij mee! Nogmaals, heel hartelijk bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Tertia en Jolanda heel erg bedankt voor al jullie inzet om dit te doen. Zal raar zijn dat ik op zaterdagavond niets meer te haken heb, Ben helemaal niet een haakster maar door jullie helemaal verslaafd. Nogmaals heel erg bedankt en geniet nu zonder deadline's van jullie hobby's. Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Bedankt voor jullie geweldige patronen,actie,etc. omtrent deze cal!Ik heb dan wel niet mee gedaan,maar desondanks erg genoten van alles wat ik voorbij heb zien komen...zowel van jullie als de deelnemers op FB en ik heb de patronen opgeslagen en OOIT ga ik hem ook nog eens haken!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Bedankt voor jullie geweldige patronen,actie,etc. omtrent deze cal!Ik heb dan wel niet mee gedaan,maar desondanks erg genoten van alles wat ik voorbij heb zien komen...zowel van jullie als de deelnemers op FB en ik heb de patronen opgeslagen en OOIT ga ik hem ook nog eens haken!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  35. heel erg bedankt voor jullie inzet ik vond het tof, en dat er volgend jaar geen nieuwe komt dat begrijp ik best want mega wat gaat er een tijd inzitten nog maals bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Tertia en Jolanda, heel, heel erg bedankt voor de prachtige patronen de afgelopen jaren.

    Het is zo jammer dat er dan toch van die negatieve reacties komen, ik vind het heel knap dat jullie ondanks dat toch gewoon doorgegaan zijn!! Met zeer uitgebreide en sprekende beschrijvingen!! Mijn zeer welgemeende complimenten!!

    Het ga jullie goed en jullie hebben meer dan groot gelijk dat je nu even zowel voor jezelf als je gezin kiest!!!

    Lieve groetjes,
    Brigit.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Bedankt dames voor dit mooie haakavontuur! Ik begon als beginnende haakster en kreeg mijn moeder mee. Zij heeft twee dekens gehaakt en hielp mij elke week weer even op weg als er een nieuwe steek was. Dus mams, u ook reuze bedankt, heb genoten om dit samen te kunnen doen! Zo leuk elke vrijdag weer uitkijken naar de nieuwe weekopdracht.
    Het haken heeft me ook door een moeilijke periode heen geholpen, ik moest na 21 jaar afscheid nemen van mijn paard, dit bracht zo'n leegte met zich mee, het was fijn om dan 's avonds lekker mijn deken over me heen te kunnen leggen en lekker te haken.
    Moet nu beginnen aan de laatste rand, ik kies voor de bolletjes, wel een tijdrovend klusje lijkt me maar dan heb je ook wat! hihi! Wie weet begin ik hierna wel aan de CAL van 2014 maar dan kies ik wel voor katoen, ik heb nu met wol van de wibra gehaakt, ging best goed maar de deken is wel echt mega groot geworden.
    Nogmaals bedankt voor dit heerlijke avontuur! En veel succes met alles wat er op jullie pad komt! Lieve groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Beste Tertia en Jolanda, allereerst ook mijn hartelijke dank voor jullie enorme inzet! Ik heb net mijn tweede Crochet Along 2014 afgemaakt. Ik haak die van 2015 weer aan vanaf week 27, dus ik heb nog een klus te klaren. Het heeft mij heel veel plezier opgeleverd en dat doet het nog steeds! Jammer dat er geen 2016 volgt, maar wel heel begrijpelijk hóór! Nogmaals heel veel dank!! Hartelijke groeten uit Fryslân, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Tertia en Jolanda,

    Heel erg bedankt voor het ontwerpen en delen van deze CAL. Ik heb er met veel plezier aan gehaakt en zal er met veel plezier nog jaren gebtuik van maken; zo lekker warm en groot genoeg om onder te kruipen.

    Groetjes,
    Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Tertia en Jolanda, ik ben heel erg blij en dankbaar voor al het werk wat jullie hebben verricht om de Call2015 te ontwerpen, beschrijven enz.
    Vind het een superleuk ding, ben nu zelf met week 17 bezig dus nog even te gaan maar heb alweer aardig wat nieuwe en vooral ook mooie steken geleerd dankzij jullie.

    Bedankt voor al het werk en de tijd die jullie erin gestoken hebben.

    Groetjes van Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve ? Jolanda en Tertia,

    BEDANKT , voor mij verdienen jullie alle twee een lintje

    groetjes Lianne Loos de Haan

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Tertia en Jolanda hartstikke bedankt voor alles. Wat heb je dit mooi geschreven. Recht uit je hart de voor en helaas nadelen. Ga er maar eens aan staan!! Ik vind dat jullie het TOP gedaan hebben. Ik ben in mijn enthoesiasme er aan begonnen en wat heb ik in het begin veel moeten lezen haken uithalen en maar weer opnieuw beginnen. Maar ik heb zoveel bij geleerd. Ik ben bijna klaar met mijn deken. Heb even tussendoor aan de call 2014 gehaakt. Dit word een babydeken voor een lieve collega van mij. Ga lekker bij komen van de heftige twee jaar. En helaas ziet niet iedereen wat dit allemaal met zich mee brengt. Mijn grote complimenten voor jullie! Ik blijf zeker jullie blog volgen. Zo leuk!!! BEDANKT voor alles
    Lieve warme groet Giovanna

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Bedankt voor deze prachtige patronen en de tijd die jullie erin hebben gestoken!! ik ben ook nu bezig met de cal 2015 en moet toch zeggen dat ik hem rechthoekig ga maken... sorry!! maar alsnog ben ik erg dankbaar voor jullie Cal`s!!
    Groetjes Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Langs deze weg wil ik jullie even bedanken voor dit prachtige project. Ik kan me niet eens voorstellen hoe ontzettend veel werk dit is geweest! Bij de FB groep heb ik me al snel afgemeld, ik kan niet zo goed tegen al dat commentaar dus het leek me beter daar afstand van te nemen. Iets wat jullie niet konden doen, en dat lijkt me ontzettend lastig. Maar goed, ik kan me voorstellen dat je zo'n project niet jaar in jaar uit kunt doen, er zijn nog zoveel andere leuke dingen te haken en dat begrijp ik heel goed. Gelukkig is mijn deken nog lang niet af, dus de mijne wordt gewoon de CAL2015/2016 hahahaha. Als beginnend haakster doe ik er toch beduidend langer over, en in de zomermaanden ben ik niet zo hakerig ;-) Maar hij komt af, dat weet ik zeker! Nogmaals bedankt, en ik blijf je blog volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik heb net jullie blog ontdekt, en de cal 2015 ontdekt,
    allemaal afgedrukt en ben zeer euforisch.
    Zo veel werk in gestoken, en mooi gepresenteerd! Bedankt!!!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!