vrijdag 11 september 2015

Crochet Along 2015, week......"Oh nee, we zijn al klaar! "


Klopt, de Crochet Along 2015 is toch écht klaar....
Per ongeluk zat ik al helemaal startklaar om een berichtje te schrijven voor een nieuwe weekbeschrijving.......

Het is wennen om op de vrijdag geen blogberichtjes over de cal te plaatsen. Ook voor mij en zeker ook voor Jolanda is het "raar"
Gelukkig zie ik de afgelopen dagen allemaal prachtige dekens op de Facebookgroep voorbij komen, die klaar zijn.
Zoveel verschillende kleuren en toch nagenoeg allemaal dezelfde deken.
Ik blijf het mooi vinden! 
En er zullen nog heel wat mooie dekens af komen, er wordt zelfs weer gestart met nieuwe Cal2015-dekens.

Dus vandaag show ik ook nog even mijn deken.
Gisteren was een mooie zonnige dag, 
dat ik spontaan besloot om  een "mini-fotoshoot" te gaan maken.
Gewoon bij mij in de achtertuin hoor ;-) 


Het was een werk, die bolletjes rand. Maar ik vind hem nog steeds geweldig passen bij mijn kleurrijke deken :-)

En terwijl ik zo bezig was mijn deken mooi te draperen,
 kwam er een nieuwsgierig aagje bij staan, 
die graag als model op de deken wilde poseren.
Wist je dat Russel gek is op dekentjes!


Maarja nu zie je natuurlijk nog niets van mijn deken.
Dan maar aan de schutting :-) 


Ondanks dat het wennen is,
 om op de vrijdag geen weekbeschrijving meer te plaatsen.
 ben ik NIET in een zwart gat gevallen, mocht je dat misschien denken......

Achter de schermen ben ik met van alles en nog wat bezig.
Natuurlijk wil ik graag de Lily Pond Cal deken verder af te maken.
Het is en blijft moeilijk om gefocust te blijven, kan ik je vertellen.
Deze prachtige bloem maakte ik vorige week al, maar er moet nog veel meer gehaakt worden.



En hoewel mijn Lily Pond deken nog niet klaar is ben ik gevallen voor een nieuw project.
Ik kon er niks aan doen.......het gebeurde gewoon.

Via het WWW kwam ik deze deken tegen!
Het is de "Retro Ornament Throw" van Red Heart.


En stom toevallig kwam ik tegelijkertijd een wijze tekst  op de Facebookpagina van "Voor posititeit" tegen.

"Wanneer je weet of je de juiste keuze hebt gemaakt? 
Je weet het als je hart warm, rustig en vredelievend aanvoelt"

Nou.....DAT gebeurde er dus toen ik deze deken zag.....Dan is de keus snel gemaakt hé ;-) 
Deze deken wordt mijn volgende project!!

Oja het patroon is in het Engels.....voor degene die mij een beetje kennen.......Whoopsie..... probleempje :-( 
Maar gelukkig kunnen problemen opgelost worden. 
Dankzij een lieve, goede vriendin, Claudia Scheuneman (een blog van haar is in aanbouw)
wordt het patroon, met toestemming van Red Heart in het Nederlands vertaald.
En deze zal voor belangstellende beschikbaar gesteld worden.
Dus als je zin hebt........ ;-) 

Volgende keer meer over dit project.

Lieve Groetjes
Tertia

10 opmerkingen:

  1. Bedankt voor weer een mooie deken!
    Veel succes met je eigen nieuwe projecten!:)
    Groetjes Scraffy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij is echt heel mooi geworden Tertia, succes met jouw nieuwe project.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Lily Pond is best nog veel werk denk ik....maar herkenbaar om intussen te vallen voor een nieuw haakproject ;-)
    Een heel apart patroon ! Alleen qua kleur trekken warmere tinten mij meer, nu de herfst eraan komt.
    Ik gluur mee als het patroon online komt, je weet maar nooit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meteen te merken dat je niet in een zwart gat gevallen bent!
    Mooie tekst over de juiste keuze... die ga ik bewaren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook jouw deken is prachtig! Dank jewel nog voor al die mooie weken.Vandaag was het ook voor mij even wennen dat er geen nieuwe toeren klaar stonden, haha! Maar net zoals jij heb ik nog genoeg andere projecten, dus vervelen doe ik me niet.

    Fijn weekend!
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi die retrodeken zou het patroon wel heel graag ontvangen. Je eigen deken is natuurlijk ook prachtig geworden. Ben ik nog mee bezig. Groetjes Marijanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die lijkt me ook leuk om te maken, dus als je meer weet over het Nederlandstalige patroon dan hoor ik het graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om toch een berichtje ven je te lezen over dekens. Jouw bolletjesrand past zo goed bij die vrolijke kleuren. Heerlijk zo'n grappige hond die je helpt als je mooie foto's wilt maken.
    Ik ben benieuwd hoe jouw Lily Pond deken eruit ziet als hij af is. De bloem ziet er prachtig uit.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan amper wachten op die ornament throw! Ik vind m zooooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan amper wachten op die ornament throw! Ik vind m zooooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!