vrijdag 25 september 2015

Update over mijn Lily Pond Cal, de "Large Lily Flower "


Beetje bij beetje haak ik verder aan mijn Lily Pond Cal.
Ik had volgens mij even een klein dipje, 
maar de afgelopen "ME-time" woensdagen ben ik weer verder gaan haken aan deze prachtige Cal.
Af en toe is het een heuse wolexplosie op de eetkamertafel!



Wat een mooie bloem is het toch!
Het begin van de "Large Lily Flower" 


Van de "Large Lily Flower" zijn maarliefst 5 granny's nodig.
Dus ook heel veel draadjes afwerken :-( 


Halverwege zijn de bloemen al zóóó mooi......




Maar ik was nog niet klaar.
Lekker met thee en een stukje overgebleven échte Limburgse Vlaai,
 haak ik verder aan de Lily Pond.



Wat is de "Large Lily Flower" toch mooi.....
ik kan er maar niet genoeg van krijgen.



En nu heb ik een kleine mijlpaal bereikt!
Alle "bloemen-granny's" van de Lily Pond zijn klaar!

En kijk eens.....
Van kleine bloem in de knop,
 naar een prachtige bloeiende lelie.



Op naar de lapjes van "Strepen en Golven" 
"Bobbels en Wielen" en de "Bobbels en Golvende Schelpen"

Ik had van de eerste twee al een proeflapje gemaakt, maar qua verhoudingen kwam het niet helemaal overeen met het formaat van mijn granny's. Dus ik ga nu even puzzelen en uitvogelen hoe ik dit het beste kan oplossen. Mijn oplossing hoeft niet persé de jouwe te zijn natuurlijk. 
Hand van haken is hier van toepassing, denk ik. 

Aangezien ik "achter" ben geraakt met deze Cal, is naar alle waarschijnlijkheid jouw Lily Pond deken allang klaar......
Mijn vraag is dan ook: heb je, eventueel nog belangstelling hoe ik mijn aanpassingen ga doen? 
Het kan maarzo zijn dat jij nog aan jouw Lily Pond moet beginnen? 
Of na het zien van al deze prachtige oranje bloemen, 
dat je besloten hebt om ook deze deken te gaan haken?

Ik haak deze Lily Pond met het prachtige 
"Caron Simply Soft" garen.
 (je weet niet wat je voelt, zo heerlijk zacht, lees HIER maar eens mijn review over dit garen)

Bij Schouten Handwerken kan je een garenpakket bestellen om deze oranje versie van de Lily Pond te gaan maken.
ECHTER is één kleur uit mijn samengestelde kleurenpakket niet meer leverbaar. 
En inmiddels is "Tertia's Choice" dan ook helemaal uitverkocht :-(

Niet getreurd.....
 samen met Wilbert van Schouten Handwerken hebben we een alternatieve oranje kleurenpakket samengesteld.
"Tertia's alternatieve oranje pakket" 
(in plaats van "Melon" krijg je een bol Gold mix, gemêleerd garen)


Klik HIER om naar de webwinkel van Schouten Handwerken te gaan,
 waar je dit garenpakket kan bestellen.



En zie Russel....hij vindt die oranje bloemen ook zo mooi ;-) 


Prettig weekend!
Lieve Groetjes 
Tertia

5 opmerkingen:

  1. Wat wordt het toch prachtig! Ooit ga ik m toch ook haken.... haha zoals zoveel nog ;)
    Fijn weekend Tertia.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn inderdaad prachtig, de bloemen. en ik vind je kleuren heel bijzonder.
    Alleen wat je schrijft over het aanpassen van de diverse lapjes...daar moet je toch wel zen voor zijn denk ik. Het zou mijn geduld teveel tarten ;-)
    Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat straks !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is echt een prachtige bloem en ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat zijn ze mooi geworden Tertia. Mischien waren de golfjes en de bobbels die niet klopten de reden van jouw dipje. Ik hoop dat je het opgelost krijgt. Veel succes hoor, en gefocust blijven he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige bloemen en wat werk jij netjes. Ik kan me voorstellen dat je met zo'n groot werk af en toe even behoefte hebt aan iets anders. Niet zo fijn als delen niet goed passen. Dat las ik op meerdere blogs. Jij vindt hier vast een goede oplossing voor.
    Jammeer dat de melon niet meer in het pakket zit, want die kleur is echt veel mooier dan het alternatief.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!