zaterdag 2 juni 2018

De zoete haken&kleur deken, hoever ben ik?

Zo tussen de bedrijven door van werken en haken aan andere projecten, pakte ik af en toe ook eens de zoete haken&kleur deken erbij.
Een heerlijk tomeloos haakproject waarbij je ongemerkt zomaar een paar centimeter verder bent gekomen.
Bij de laatste update in maart schreef ik dat de deken net iets meer dan 1.30 meter was. Ik had nog heel wat toeren te gaan.


Maar dan opeens is daar de dag dat hij lang genoeg is!
Bij 1.80 meter vind ik hem groot genoeg.
Heel ietsjes pietsjes korter dan ik op voorhand in gedachten had. 
Aangezien de breedte ook smaller is geworden dan de bedoeling was, ben ik maar eerder gestopt. Zo blijft de deken nog enigszins in verhouding, anders wordt hij zo smal en lang.
Dus net niet een éénpersoons bedformaat, maar wel een royale bankdeken! 
Ik ben er zeer happy mee. 
De deken is een vrolijke roze explosie!


Grappig detail is dat de kleuren van de eerste 4 toeren ook dezelfde kleuren als de laatste 4 toeren zijn geworden. Zo is er nooit een boven of onder.
Tijdens die laatste toeren draaide mijn hoofd trouwens overuren.
Mijn gedachten waren al bij de rand, waarvan ik nog steeds niet weet welke het zal worden.
Als "origineel" of toch iets anders?


Een lid van het keuringsdienst moest er aan te pas komen.....
Over de kleuren waren we het eens......die vinden we allebei erg mooi :-)
Maar die draadjes hé!!


Nola moest er heel diep van zuchten
Het is dat hondjes niet kunnen praten, maar aan haar koppie te zien vind ze me maar een dom vrouwtje *U* (en gelijk heeft ze....hoor)

Maargoed.....de deken is bijna af, op de rand na dus!



Nu moed verzamelen om de draadjes weg te werken
Of zal ik mijn rand aanpassen en iets heel anders doen zodat ik deze draadjes niet hoeft af te werken.
Hahaha.....lekker makkelijk om er onderuit te komen zo ;-) 
Wat zou jij doen? Ik wil graag effe met je sparren...tips, ideetjes op- en/of aanmerkingen zijn welkom.
Dat ik voortaan de draadjes gelijk moet afwerken is mij wel duidelijk nu *U*

Lieve Haakgroetjes
Tertia


10 opmerkingen:

  1. Een heel vrolijke deken... ik ben benieuwd hoe de afwerking gaat worden... Veel plezier met de laatste loodjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je kan een dubbele rand er aan haken en daar de draadjes in verstoppen. Is misschien een ideetje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat n superleuke deken alweer . Knuffel vanuit Gent van Vero

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien een stoffen rand eromheen? Die kun je dan best breed maken zodat de deken toch de gewenste maten krijgt, en je kunt er alle draadjes in wegstoffen. Moet je natuurlijk wel van naaien houden, maar anders-dan-anders wordt je deken dan wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O die draadjes! Dat is echt heel erg. Wat nog een klus! Succes. maar hij word prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hey Tertia,
    Wat wordt je deken mooi zeg. Geweldig. En ja, die draadjes? het is heel verleidelijk om de draadjes te laten zitten, maar of het een goed idee is. Ik denk dat je er beter een mooie rand omheen kan maken. Maarja, dat is wat ik zou doen haha. Wat je ook beslist. Hij is schitterend.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi :-).

    Je kunt natuurlijk ook gewoon de draadjes aan elkaar knopen/vlechten en er frutsels (van die klosjes waarvan ik de naam altijd vergeet) van maken! Verder herken ik dit helemáál niet hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien een heel eenvoudige rand met vasten, waarbij je eerst hier en daar wat draadjes instopt en de rest meehaakt? Want als je ze allemaal meehaakt, wordt de rand nogal dik misschien? Een speciale rand kan ook, maar het deken zelf is al druk genoeg, dus zou ik de rand sowieso in één kleur houden. In elk geval, ik ben een supergrote fan van jouw deken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige, vrolijke deken. Jouw Nolan kijkt je echt bijna hoofdschuddend aan. Mijn poezen zouden deze deken juist top vinden met al die draadjes.
    Met welke kleur ga je een rand haken? En welke rand vind je zelf het allermooist met die kleur? Als je die twee vragen beantwoordt, dan weet je gelijk wat te doen met al die draadjes. Ga voor dat wat echt mooi wordt. Dat maakt deze deken nog mooier en dan neem je de afwerkingstijd ook meer voor lief.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Net wat Siets zegt: aan elkaar knopen en lekker als franjes laten hangen 😉

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!