maandag 18 juni 2018

Op vakantie naar Kos, Griekenland

Hallootjes dan!

Inmiddels zijn we alweer een hele week terug van een waanzinnige vakantie op Kos, Griekenland.
Ik moet zeggen dat ik erg moeilijk mijn draai thuis en op het werk kan vinden....volgens mij heb ik een beetje last van heimwee :-( 

Wat hebben wij enorm uitgekeken naar deze vakantie.
Afgelopen zomervakantie was niet de vakantie geworden die we voor oog hadden in onze stacaravan.
Kan je het blogberichtje dat ik erover schreef nog herinneren? 
Lees HIER nog maar eens....

Voor deze zomervakantie (2018) maakte we andere plannen.
Na hard werken en sparen kon het...(samen met de kosten van een jaarplaats voor de caravan, wat dus eigenlijk op een dubbele vakantie neer komt)
Omdat onze dochter in het examenjaar zit en vanaf half mei "lesvrij" is, kon het....... (goedkoper dan in het hoogseizoen)
Omdat we goede opvang voor Banjer en Nola hadden, kon het....
Dus ging onze liefste vakantiewens in vervulling.

Een vliegvakantie, naar Kos op een resort all-inclusief.
Na 17 jaar weer eens vliegen, voor onze dochter was het de allereerste keer!
En ohhhhhh wat hebben we Genoten!

Het resort was fijn.
De zon was fijn.
Kos was fijn.
We deden leuke dingen, dat was ook fijn.
Wat hadden relaxdagen, ook heel fijn.
We hebben lekker gegeten.
We hebben gelachen, plezier gemaakt.
We hebben souvenirs gekocht.
We hebben een boottocht gemaakt en zijn op andere Griekse eilandjes geweest.
We hebben een auto gehuurd en Kos op eigen houtje verkent.
We hebben de zon zien ondergaan terwijl we met een biertje en wijntje op het strand zaten.
We hebben veel gewandeld.
We hebben veel gezwommen.
We zijn zelfs nog een dagje naar Turkije geweest.
Manlief en dochter hebben gejetskied....
Dochter en ik hebben geparasaild (schrijf je dat zo?) 
We hebben waanzinnig genoten en hele mooie herinneringen gemaakt!

Ik laat jullie meegenieten van een selectie uit onze vakantiealbum.....



 


Dit waren onze eerste indrukken van de reis en de aankomst op het resort.







Onze eerste wandelingetje naar Kos-stad.







Prachtig uitzicht vanaf het resort nabij onze hotelkamer.
Een bijna privé zwembad, helaas niet bij onze kamer maar net een stukje lager.
Overigens was dat mijn favoriete chill/zwemplekje









Opnieuw Kos-stad aan het verkennen, waarbij we souvenirs shopten, lekker uit eten gingen en de zon zien ondergaan, terwijl we op het strand zaten onder het genot van wijn/bier/icetea









Een dagje met de boot weg.....we deden 3 kleine eilandjes aan, waaronder het eiland van de sponzen. 
Ahhhh en net als in de film de Titanic *U*











Een dagje met de huurauto het eiland over.... een idyllisch strandje tegen komen.
Prachtige uitzichten hebben vanaf diverse punten op Kos.
Een bos vol met pauwen
En als afsluiter van de dag, uit eten met prachtig uitzicht! 











Een dagje at Paradise Beach....ontspanning en spanning.
Parasailen.......zo gaaf!!
Dat vond ik toch wel erg stoer, maar zeker een moment om nooit te vergeten!!








Na een dagje chillen aan het zwembad, een uitstapje naar Bodrum (Turkije) was dan toch écht de laatste dag/avond van onze vakantie op Kos aangebroken.
Terug naar huis, na een fantastische vakantie.

Natuurlijk ging er ook een haaknaald en wat garen mee op vakantie.
Ja ik heb gehaakt (maar niet zo heel erg veel)
Ik heb zelfs nog een wolwinkeltje bezocht.
Binnenkort een update van haken op vakantie ;-) 

Lieve Groetjes
Tertia





7 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, Tertia! Daar kun je hopelijk nog heel lang van nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's en heel veel!
    Fijn dat jullie zo genoten hebben en ik kan me voorstellen dat je nu je draai niet zo kan vinden. Heb ik ook altijd last van als ik terug kom van vakantie. En de Griekse eilanden zijn fantastisch. Ik ben er verslaafd aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tertia,
    Heerlijk zeg, die vakantie. Genieten. Ik had al veel foto's gezien op instagram en facebook. Jullie konden lekker even opladen. Mooie foto's om van na te genieten.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet eruit als een heerlijke vakantie! Wat fijn dat jullie zo genoten hebben. XX ESther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Watheerlijk om te lezen. Jullie hebben het fijn gehad straalt er af. Jammer dat het weer voorbij is maar ja de foto's en herinneringen zijn ook goud waard.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gracias por tu paso significa mucho ya que un personage que me hace la vida imposible diciendo que le copio poemas y muchos seguidores se han ido
    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie plaatjes van jullie heerlijke vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!