woensdag 6 juni 2018

Haakalfabet de C van:....

Caron Simply Soft!


Het zal je vast niet verbazen..........
De C was gelijk al genoteerd voor mijn favoriete haakgaren.
Het is zo'n 3 jaar geleden dat ik voor het eerst een bol Caron in mijn handen kreeg.
Het was liefde op het eerste gezicht.
Lees mijn blogbericht van toen er nog maar eens over,
< klikkerdeklik >


De allereerste deken dat ik met dit garen haakte was natuurlijk de Lily Pond.
Wat een leuk avontuur was dat, dankzij Wilbert van Schouten Handwerken.
Sindsdien hebben we nog steeds een leuk contact.

Al snel volgde meer dekens gemaakt met het fijne Caron garen.
De oogjesdekens 


en Kimberley's Cosy Stripe Blanket


Wat zeg je me nou??
Je kent Caron Simply Soft niet??

Oke...hier nog wat feitjes op een rij:
 Caron Simply Soft
100% premium acryl
Gewicht/ lengte 170 gram = ca. 288 meter (Heather kleuren hebben 228 meter)
Voor brei-of haaknaald 4-5 mm

Super populair in Amerika, een zachte acryl, licht van gewicht, waar je gewoon steeds meer van wilt!
En die laatste woorden zijn waar!
"Waar je gewoon steeds meer van wilt"

Inmiddels zijn dekens nummer 4, 5, 6 en 7 met dit garen al in de maak: 
4: de boerderijdeken
5: Hexagon deken Inez
6: een restjes deken (daar heb ik overigens nog niet over geblogd) 
en 7: de Caron Diamond Crochet Granny Afghan

Het laatst genoemde is een deken waar ik onlangs mee ben begonnen.
Jaaaa.....alweer een project op de haaknaald *U*
Maar dat is de schuld van Wilbert hoor!
Hahahaha.....gekkigheid hoor ;-P


Sinds kort heeft Wilbert een nieuwe kwaliteit in zijn assortiment.
"Caron Simply Soft Tweeds"
Het is hetzelfde garen als het "normale" Caron,
 alleen zit hier een fliebertje viscose in, voor de stoere tweed uitstraling.

97% is Acryl
3% is viscose
Gewicht/lengte: 141 gram = ca. 228 meter
Voor brei- of haaknaald 5mm
in 3 kleuren: off white, gray heather en taupe


Ik mocht deze Tweed versie gaan testen.
Enige tijd geleden kwam ik al eens een hele mooie deken tegen, een perfect patroon voor deze Caron Tweeds, had ik mij zo bedacht......dus ik ging ermee aan de slag.


Normaal gesproken kan je bij de Caron bollen heel gemakkelijk het beginnetje vanuit het midden vinden, maar bij de Tweed ging het niet helemaal goed....of dit een toevalstreffer is weet ik niet. 
Bij een andere bol lukte het me wel om vanuit het midden te beginnen.


De deken is een gratis patroon van Yarninspirations en deze kan HIER vinden.
Engelstalig, maar er zit een super duidelijke haakdiagram bij. Het is het normale granny square patroontje, volgens mij kan iedereen dat wel haken, toch!?

Inmiddels heb ik al een paar squares gehaakt.....






Deze Tweeds versie haakt, net zoals het gewone Caron, zo fijn en de bollen zijn zo zacht.
Door de kleuren en het fliebertje viscose heeft het een stoere uitstraling.
Ik wordt helemaal blij van deze deken in wording.

Heb ik je overtuigd en ben je nieuwsgierig geworden naar het Caron garen, de normale of tweeds versie? Check dan HIER de website van Schouten Handwerken of bezoek zijn winkeltje in Hoorn.

Voor een dagje uit kan ik je de Weversmarkt in Hoorn aanraden!!
Dat is eens per jaar ergens in juli, maar houd daarvoor de Facebookpagina van Schouten Handwerken in de gaten, wellicht komt daar enige informatie voorbij ;-) 

Dit was dus de C van mijn favoriete Caron Simply Soft :-)
Lieve Haakgroetjes
Tertia

6 opmerkingen:

  1. Hey Tertia,
    Leuk hoor, je haakalfabet. Mooie bollen zijn dat zeg. Ik heb ze al vaker voorbij zien komen op jouw blog. Heel erg gaaf. Ik keek nog even naar de weversmarkt in hoorn, maar dan ben ik helaas op vakantie. Akelig want ik had er best graag een keer heen gewild.
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk lees voer dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leren we veel bij jou over de garens. Dank! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En alweer een nieuw project... hihihi. Hoeveel heb je er nu in de running ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat garen ga ik onthouden hoor! En het blijft zo zalig om al jouw schitterende dekens te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk garen! Nooit gehaakt met Caron. Misschien toch maar 'ns uitproberen... 😉.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!