donderdag 21 juni 2018

Haken onder de Griekse zon



Toen onze vakantie in december al was geboekt, zei ik wel tegen mijn man dat ik een haakwerkje mee zou nemen.......Dat was overigens niet bespreekbaar, dat moest gewoon ;-) 
Al die maanden heb ik zitten dubben en wegen welk project ik mee zou gaan nemen.
Iets nieuws, iets wat gemaakt wordt van één bol of toch een bestaand project?
Intussen kocht ik een hele kinky projectbag via Instagram
Daarmee had ik gelijk besloten dat mijn vakantieproject daarin moest passen.

Naarmate de tijd verstreek wist ik het eigenlijk nog niet.
Pas in de allerlaatste week voor vertrek had ik besloten dat het de ByClairtjes zou gaan worden.
Elke zondag haak ik toch één square uit de By Claire agenda....nou die dus.
Ik mistte nog steeds 2 blokken van februari en in mei had ik ook nog niet zoveel blokken gehaakt. 
Dit kon ik mooi inhalen tijdens de vakantie.
Ik maakte een soort van plannetje in mijn hoofd dat ik elke dag best wel 2 squares zou kunnen maken. Dan kon ik ook mooi vooruit gaan werken.
Dus van elke kleur ging er een bolletje in de tas mee, mijn haaknaaldenetui en natuurlijk de patronen. (niet de hele agenda, ik had een copietje van een aantal patronen gemaakt)


Alles paste mooi in mijn projectbag om vervolgens in de koffer te worden gestopt.
Ik heb dus niet in het vliegtuig zelf gehaakt. 
Zo ernstig haakverslaafd ben ik nou ook weer niet dat ik dat persé wilde.
Ik was veels te bang dat ze mijn haaknaalden eruit zouden halen en daar is zo'n setje Tulip Etimo toch écht te duur voor. Maar onze vliegreis duurde ook iets van 4 uurtjes, ach de tijd ben ik prima doorgekomen. Ik hoef immers toch niet altijd te haken.........

Wil jij overigens wel haken in het vliegtuig...check dan even je vliegmaatschappij of het toegestaan is om een haaknaald in je handbagage te mogen hebben. Of koop anders een bamboe (of plastic) haaknaald, deze schijnen wel te mogen.
Denk ook aan je schaartje.....die mogen vaak ook niet, een yarncutter biedt uitkomst en daarvan zijn hele mooie te koop.


Dat ik niet altijd de behoefde had om te haken, is tijdens de vakantie wel gebleken.
Genieten met mijn gezin stond op mijn prioriteitenlijst waardoor ik heel vaak de projectbag op de hotelkamer heb laten liggen. 
De momenten dat ik aan het haken was, was tijdens onze "chilldagen", aan de rand van het zwembad :-) En soms in de avonduurtjes, na het eten tijdens de kop koffie. Tot het donker werd en de cocktails op tafel kwamen te staan ;-) 


Haken op het strand met zand, zeezout en zonnebrandspray vond ik trouwens geen fijn combi. 
Even een paar haakfoto's voor op Instagram en door met genieten van de zon, zee en een Thaise massage ;-)



Natuurlijk heb ik op Kos ook mijn ogen uitgekeken naar een wolwinkeltje. Helaas zonder resultaat, het zijn toch voornamelijk de toeristenwinkels met souvenirs die je overal ziet. 
Mijn hoop was gevestigd op Turkije, want we gingen een dagje naar Bodrum.
Voor de zekerheid raadpleegde ik Google (google is my friend) en die gaf  inderdaad aan dat er een wolwinkel moest zijn.
Na zoeken en vragen had ik de winkel gevonden!!
Heel enthousiast stapte ik de winkel binnen en jubelde "Yes I find you" waarop ik een beetje raar aangekeken werd. Maargoed ik keek mijn ogen uit, want ik zag wol, veel wol....
Als een kind in een snoepwinkel ging ik op zoek, naar leuke bolletjes garen ter herinnering aan deze vakantie dus in strand/zee style qua kleuren.
Nu had ik een paar aardige bollen gevonden wat enigszins prijsvriendelijk was, maar hé je bent in Turkije...dus ik hield ook nog rekening mee dat er "afgedingt" kon worden.
Toen ik op het punt stond om van elke kleur 2 bollen te gaan kopen, vroeg ik in mijn beste Engels
 "I want 2 of each color and can you make a nice price" 
Daarop kreeg ik een soort van boze blik en de mededeling dat ze vaste prijzen hadden.
Enigszins verbaasd en teleurgesteld (eigenlijk stond ik aan de grond genageld) heb ik de bollen maar teruggegeven en wist ik niet hoe snel ik de winkel uit moest komen.
Wat een ballentent.....sorry ik kan jullie dit winkeltje dus echt niet aanbevelen.
Koop geen wol in Bodrum, want je bent niks niet goedkoper uit dan in Nederland!



Op de allerlaatste dag heb ik wel flink zitten haken. 
We moesten namelijk om 12 uur onze kamer al uit zijn, terwijl onze vlucht pas rond 20:00 zou zijn.
We hadden geen zin om te gaan zwemmen vanwege de natte spullen in onze koffers, dus zaten we te wachten en te niksen. Toen was het wel fijn om een haakwerkje bij me te hebben :-) 


Affin thuis heb ik even balans opgemaakt.
Februari is compleet, mei is compleet, van april moet ik nog één square haken en van juni is de eerste square bijna klaar. 
Conclusie: ik heb niet zoveel tijdens de vakantie gehaakt wat ik van te voren bedacht had. Maar ik heb wel intens genoten van de vakantie zelf dus dit is helemaal oke zo! 
Andere conclusie: ik loop nu wel ietsjes achter op schema met de ByClairtjes. Maar geen paniek, haken moet zen zijn en blijven. De komende zondagen ga ik gewoon lekker verder met dit project.

Ik ben benieuwd wat jullie zoal meenemen aan haakprojecten tijdens de vakantie?
 En ga je ook altijd op zoek naar wolwinkels in je vakantieland? 

Lieve haakgroetjes
Tertia


8 opmerkingen:

  1. Hahaha, ja leuk verhaal, vooral je ervaring in het wolwinkeltje 😋, ik was begin mei in Griekenland en had mijn nostalgia mee. 1 kleur en het begin van n nieuwe baan. Lekker even in de zon zitten te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om je blog weer te lezen, heel herkenbaar. Ik ga ook altijd op zoek naar wolwinkels en moet altijd even naar binnen. Vaak ook wat kopen natuurlijk.
    Op vakantie tja, ik denk dat ik dit keer granny's ga haken. Allemaal witte, naar jouw voorbeeld.
    En misschien neem ik ook nog een dekentje mee.
    We zien het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik merk vaak dat ik niet aan haken toe kom in de vakantie, altijd mee maar geen zin. Als ik het wel doe vind ik het weer leuk dat je er een herinnering bij hebt. Zo van oja die heb ik daar en daar gehaakt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik neem wel mijn haakwerk mee en mijn goede haaknaalden want we blijven in Nederland. Ik hoef alleen maar met de boot over en dan ben ik er. Ik heb twee funny pakketten gekocht en neem 1 van deze 2 mee en misschien een deken. Ook heel veel leesvoer, al is het maar voor 1 week 🤔🤔🤔

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jazeker, altijd haak- en breiwerk mee op vakantie en dat kan van alles zijn :-)
    Ook vind ik het leuk om nieuwe wolwinkels te bezoeken, maar in Frankrijk (daar gaan wij meestal heen) heb ik er nog nooit een gezien. Wel wat garen in zo'n grote hypermarchee, maar prijstechnisch zeker niet interessant. Trouwens ook weinig keus. In Noorwegen daarentegen... Daar heb ik destijds wel leuk en goed geprijsd garen gezien, gewoon in de supermarkt!
    Leuk trouwens dat je nauwelijks tijd had om te haken en juist zo genoten hebt van de vakantie en elkaar!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Tertia,
    Wat een heerlijke vakantie lijkt me dat zeg. Lekker relaxen. Mooi haakwerkje en op mooie plekken gehaakt. Ik neem altijd een werkje mee. Meestal voor een sjaal ofzo. Meer kan er niet mee. Anders zou er garen voor een deken misschien wel meegaan haha. Achja. Je kunt niet alles hebben.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk verhaal. En heel herkenbaar ;-).
    Ik probeer altijd praktisch te denken. Niet te veel verschillende bollen en niet te ingewikkeld. Ik neem altijd "te veel" mee. Stel dat ik uitgehaakt raak ... hahaha ... dat is echt nog nooit gebeurd. Net als jij schrijft: ook genoeg andere dingen op vakantie te doen of lekker niksen.
    Mooie foto's heb je gemaakt. Leuk om te zien!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, zo kan het gaan. Minder haken dan je van plan bent. Maar niet minder genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!