donderdag 21 maart 2019

Broodje rookworst met spek en kaas

Hoewel vandaag de lente is begonnen wil ik toch echt nog een super lekker recept met jullie delen 
Een winters gerecht, maar ook lekker op een koude lentedag
Een broodje rookworst, een echte "quilty pleasure" of zoals wij zeggen......
"gewoon ranzig lekker"

Ik vond het recept via Google op "FoodFoozle", maar ik paste het één en ander aan.
Hier is mijn recept voor 4 broodjes

1 rookworst (uit de koeling van de Aldi)
Ontbijtspek, 8 lange repen
 8 plakken cheddar kaas (van die vierkante "plastic-achtige" plakjes)
Currysaus
2-3 augurkjes, in kleine stukjes gesneden
2 uien in ringetjes gesneden.
4 (witte) afbakpistolletjes

Verwarm de oven voor op 200gr C
Snij de rookworst door de helft, en dan overdwars door midden.
Omwikkel elk stukje rookworst met 2 plakjes ontbijtspek

Snijd de pistolets open en leg een rookworst tussen het broodje.
Leg 2 plakjes cheddar kaas op de rookworst per broodje. 
Steek desnoods een cocktailprikker door het broodje en de worst om de boel bij elkaar te houden.
Bak de broodjes zo'n 8-10 minuten in de oven.

Fruit intussen de uiringen in een pan.
Haal het broodje uit de oven, bestrooi met currysaus, ui en augurk.
Knoeien mag ;-) 

Echt zo lekker!!!
Zo lekker dat ik er geen foto's van heb gemaakt.
Maar geloof me......ranzig lekker dus!
Eet smakelijk!

Lieve Groetjes
Tertia 

2 opmerkingen:

  1. Gezellig hoor je blogjes, het hoeft natuurlijk niet altijd over handwerken te gaan. Top
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n 'quilty pleasure' moet af en toe eens kunnen. Ik ben zelf niet gek op rookworst en spek, maar om me heen zijn er een paar mensen die ik hier een groot plezier mee kan doen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!