zondag 31 maart 2019

De Sea side stash busting blanket


En ik heb een affo!!!
Vorige week eigenlijk al, maar ik wilde nog een mini fotoshoot doen, alleen kon/kan ik nog niet de juiste locatie vinden :-( 
Dus voor nu moeten jullie het maar doen met "in-de-tuin-foto's" 

De sea side stash busting blanket.
Een geweldig leuke cal (die al afgerond is) van Costal Crochet.


In juni bestelde ik snel nog een paar mooie Caron bollen.
Op dat moment had Wilbert net besloten om te gaan stoppen met zijn handwerkwinkel :-(
Eigenlijk had ik geen garen meer nodig, maar dit was een mooie reden (en herinnering) om toch die leuke cal te gaan starten.

Ik gebruikte slechts 3 kleuren:
White, Bone en Lavender Blue

Niet altijd even makkelijk om 3 kleuren mooi verdeeld te krijgen, maar volgens mij is het best goed gelukt!


Week na week haakte ik op mijn eigen tempo.
Dat is best wel relaxed wanneer een cal al afgelopen is.
En het haken vanaf een Engelse beschrijving is me ook prima gelukt.
Ik maakte gebruikt van een vertaalschema.
Maar nu moet ik ook zeggen dat Eleonora het super duidelijk heeft omschreven, met bijbehorende video tutorials. 

En toen was daar het moment dat ik de rand kon gaan haken.
Ik wilde net zo'n fluffy "sea spray" effect hebben als de deken van Eleonora, maar ik heb flink moeten zoeken naar geschikt garen.
Uiteindelijk kwam ik op Yarn and Colors Furry terecht.
Een wit, knuffelig en zacht bolletje wol.


Hier op de foto was ik heerlijk op dreef. Iets te enthousiast, want schijnbaar had ik toch teveel vasten rondom gehaakt. De deken ging behoorlijk golven. Nu past dat misschien precies bij deze zeedeken, maar toch vond ik het niet mooi. Ik heb de hele rand weer uitgehaald en ben opnieuw begonnen, nu wel tot tevredenheid van mezelf!


Ik vind hem zo mooi geworden!!!




Nog even een paar feitjes op een rij:

Het patroon: Sea side stash busting blanket van Costal Crochet
Klik HIER voor het originele Engelstalig patroon.
Klik HIER voor het Nederlands patroon, vertaald door Een mooi gebaar.

Ik gebruikte Caron Simply Soft
White, 3 bollen en een klein beetje
Bone, 3,5 bol
Lavender Blue, 3 bollen.
Voor de rand: Yarn and Colors Furry, 2,5 bol

Ik gebruikte een KnitPro haaknaald, 6,5 voor de opzet en voor de rest maat 5.
Het uiteindelijke formaat is 1.30 X 1.70 meter geworden.
Begonnen op 1 augustus 2018 en klaar op 24-3-2019.

Eleonora, ik weet dat je Nederlands "verstaat" (leest), via deze weg wil ik je nogmaals bedanken voor het mooie patroon. Ik heb van elke toer genoten en ben ook echt blij dat ik deze cal via Instagram heb ontdekt. Klaar om in april mee te gaan haken met je volgende cal. Ik heb er nu al zin in!

 #dekenshakenismijnding ;-) 

Oja, wil je alle blogverhaaltjes over deze deken nog eens lezen?


Lieve Haakgroetjes
Tertia



6 opmerkingen:

  1. Wat is 'ie mooi geworden!
    Door het minimale aantal kleuren zo'n mooi rustig geheel.
    Veel plezier van je prachtige deken.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Wauw, die deken is echt super mooi geworden. De kleuren combineren schitterend met elkaar. Leuk dat je zo'n furry rand hebt gedaan, lijkt mij wel lastig om de steken te zien maar echt heel mooi.
    Fijne dinsdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooie deken. De naam past er goed bij en jouw kleurcombinatie is prachtig. Wel jammer dat Wilbert met zijn winkel is gestopt, want hij was dé verkoper van dit zachte garen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een affo! En wat voor eentje, prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, dit zee-deken.
    Fijne groetjes sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!