dinsdag 12 mei 2015

Pinterest inspiratie

Ik schreef in mijn laatste blogpost al dat de vernieuwde woonkamer me veel haakinspiratie heeft gegeven.
Nou moet ik er heel erg voor gaan waken dat ik niet pardoes van het ene project naar het andere project hobbel. 
Ter bescherming voor mezelf.
Eerst afmaken waarmee ik bezig ben!!
Dus de ripple street blanket, mijn tomeloos haken project én de Lily Pond Cal zijn de projecten waar ik nu mee bezig ben. Wanneer er iets af is mag ik met iets nieuws starten.

(vergeet ik eventjes voor het gemak er nog proefrondjes klaar liggen en glitter groene african flowers.......maar stttttt daar weten jullie natuurlijk niks van ;-)

Mijn nieuwe fauteuil is momenteel de boosdoener dat ik me heel onrustig voel......


Mijn "granny stripes plaid" past perfect bij die fauteuil, alsof het ervoor gemaakt is!
En zie daar de kliekjes, overgebleven en netjes bewaard.
Dit vraagt gewoon om een bijpassende kussen ervan te gaan haken. Wat denken jullie? 
Ik ben voorstander van een rond kussentje.....

Pinterest helpt me ook nog eventjes aan tal van ideeën,
 waardoor de onrust alleen maar toeneemt :-(

afbeelding via pinterest gevonden.

Dit noemen ze een "banjukussen" Veelal Duitse patronen.
Maar wat leuk!

Deze lijkt er wel op, maar dan zonder stof.

Of deze.....?
Mooi door zijn eenvoud.




En natuurlijk staat er een te gekke bloemenkussen in het bekende haakboek van Saskia en Claire "Haken en kleur, een huis vol geluk", die ook erg leuk is.


*Z*U*C*H*T*

Gelukkig mag ik toch nog niet beginnen van mezelf, 
want eerst........ja afmaken waarmee ik nu bezig ben ;-)

Lieve Groetjes
Tertia

7 opmerkingen:

  1. Ik vind kussen nummer 2 wel heel apart. Dus ik zou zeggen: doen...! Als de andere ufo's tenminste af zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt gewoon een luxe probleem ;-)
    Maar zo'n nieuwe woonkamer is ook wel inspirerend. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen, want de haak zin is bij mij ver te zoeken momenteel.
    Het bloemen kussen van Lucy is trouwens ook erg leuk om te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél verstandig Tertia! Maar ze zijn wel errug leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke kussen allemaal en die deken gaat idd perfect bij jouw nieuwe zetel. Ik zou voor het gemak een ronde grannystripe kussen haken en hetzelfde kleurpatroon aanhouden als bij de deken. Maar je hebt nog wel even de tijd om erover na te denken hé. Vlot het een beetje met de lilypond cal?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja zucht, ik moet ook eerst weer twee projecten van de stapel afmaken van mezelf voordat ik aan mijn tomeloze ideeënbus verder ga ;) Maar of het lukt.... Hahaha
    Het banjukussen is echt superleuk om te maken, die haakte ik ook al eens. En het bloemenkussen gebruikte ik op een andere manier al eens. Beide zal ik zeker nog eens gaan gebruiken ;)
    Veel haakplezier.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het banjukussen vind ik errug gaaf. Zeker gaan voor een rond kussen. En verder......diep ademhalen, verstand op nul en lekker haken in je nieuwe stoeletje! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kwam via via op je blog terecht! Wat maak je een leuke spullen zeg, en wat een prachtige deken. Ik vind dat ronde witte kussen prachtig, mag ik vragen waar je die gevonden hebt? Zoek namelijk al heel lang naar zo'n soort kussen voor in mijn brocante fauteuil!
    Ik volg je vanaf nu ;)

    Groetjes Nienke
    nienkehaakt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!