vrijdag 1 mei 2015

Crochet Along 2015, week 18


Week 17 was niet helemaal onze week.
Helaas was er een foutje geslopen in de beschrijving van toer 43.
Daar staat dat je na de laatste "bobbelsteek" nog 14 stokjes moet haken voor de hoek, maar dat zijn er 15. En ook in de tekening was een foutje geslopen.....
Inmiddels is het PDF-bestand vervangen door een V2
Klik hier voor het bericht van week 17 om de vernieuwde PDF-bestand te downloaden. 

Maar week 17 was ook niet helemaal jullie week, als ik alle berichtjes via onze groep "Dutch Crochet a Granny a Day 2013 goed heb gelezen......?
Ondanks dat deze steek in de Cal-deken van vorig jaar zat, hadden veel mensen moeite met de "bobbels" 
Sommigen mensen vonden deze steek (opeens?) niet meer mooi en wilde liever iets anders.
Sommige dekens gingen opeens "lubberen".
Met een kleinere haaknaald kan dit probleem al verholpen zijn.

In week 16 stond dan ook een bruikbare tip die ik op mijn blog  nog een keer ga herhalen:
Tip: Kijk af en toe eens kritisch naar je haakwerk. Het kan zijn dat je gaande weg wat losser gaat haken, of sommige steken juist weer wat vaster haakt. Wissel dan van haaknaald, een half maatje kleiner of groter kan dan veel uitmaken!

Verder met week 18, bijkomen met 2 toeren van halve stokjes en stokjes.
Fijn he ;-)
Kleine waarschuwing......stilte voor de storm, maak je borst maar nat voor volgende week.




Oja kom jij morgen ook naar de Meet&Greet bij Lisette's Fournituren in Haaksbergen? 
Bewaar gerust je "huiswerk" en kom deze gezellig bij ons haken ;-)



Lieve Groetjes
Tertia


12 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor alle tips weer Tertia. Het "probleem" met de bobbels heb ik opgelost door met een kleinere naald te haken en de toer in 1 kleur te doen. Staat ook heel leuk. Fijne haakweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het maken van zo'n groot patroon blijft mensenwerk. Ik waardeer het zoals jullie ons door alle moeilijke delen heen proberen te lootsen.
    Ik vind de bobbelsteek wel leuk. Zeker als je hem tussen al die andere toeren ziet.
    Dank je voor de verbetering en voor het nieuwe patroon.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dankjewel alweer voor deel 18 van het patroon,Mij was het nog niet opgevallen dat er een foutje in het patroon geslopen was, ik was nog er nog niet aan toe gekomen, ik zit nog maar halverwege aan de eerste bobbeltoer. En deze ging eigenlijk best wel vlot, ik kan de cluster in één keer doorhalen. Ik moet dus maar snel even een inhaalmaneuver doen zodat ik weer bij ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoera. Weer een nieuw patroon. Wie een steek niet mooi vindt, commentaar heeft of zoiets: mensen , je hoeft niet mee te doen hoor. Ik vind zo'n moeilijke sterk een uitdaging. Dus ben nu al nieuwsgierig naar volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben al weer begonnen hoor! Kijk er iedere week weer naar uit!
    Werkt echt verslavend!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik vind dat men niet moet zeuren. Ik vind het super hoe jullie het allemaal maar doen en je maakt zelf de keus om mee te doen.
    Ik leer van dit project juist allerlei nieuwe steken en te improviseren. Zo heb ik inmiddels al meer steken dan zou moeten, maar dat geeft niet, zolang ik er aan iedere zijde maar even veel heb :).
    Beetje loslaten en gewoon genieten is het devies!

    Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De bobbels waren ook niet voor mij weggelegd maar om daar nou over te zeuren... Nee hoor kheb mijn favoriete star steek van de cal 2014 gemaakt, helemaal leuk. Helaas is mijn kleur op en duurt het bijbestellen 2 weken dus ik ga achter lopen :( ik vind dat jullie super werk leveren dames!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het ook super wat jullie doen! Ik kan elke week de tijd gewoon niet afwachten! Ben toen ook maar begonnen met de Kerststal, voor tussendoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb juist wat extra bobbels gehaakt, zo leuk vind ik ze☺! ...em wat wordt ut mooi, complimenten hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb juist wat extra bobbels gehaakt, zo leuk vind ik ze☺! ...em wat wordt ut mooi, complimenten hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!