woensdag 29 april 2015

"Tiny Lily" van Lily Pond

Afgelopen weekend had ik eindelijk tijd
 om de eerste granny van de Lily Pond Cal te gaan haken.
Wederom vind ik het patroon heel duidelijk geschreven.

"Tiny Lily"
Wat is die leuk om te haken, zeg!

Bij elke toer zie je gewoon je granny groeien :-) 


Het borduren rondom het hartje van de bloem moet ik nog eventjes oefenen. Dat is niet helemaal perfect naar mijn zin, maar voor nu goed zo ;-) 
Ik vind het wel net even iets meer toevoegen aan het bloemetje, het maakt het meer als geheel af.


Mijn granny meet 17x17 cm.
Helaas staat dit niet in verhouding met het lapje van de "golfjes" 
Die is namelijk 15x49,5 cm 
Om de hoogte gelijk te maken zie ik geen probleem in maar de breedte van dit lapje moet ik nog even over nadenken hoe ik dat ga oplossen. 
Wanneer ik aan mijn lapje trek, kan ik tot de benodigde 51 cm komen (3x een granny), dus misschien valt het nog mee.
Mijn plan is om eerst alle granny's te gaan haken en dan eens verder te bekijken hoe ik deze lapjes aan elkaar krijg.
Ik voel geen paniek in ieder geval, ik bedenk vast nog wel een creatieve oplossing ;-)
(ik ben overigens wel blij dat ik "maar" één lapje van de golfjes heb gehaakt) 


Nou de eerste 2 "Tiny Lily's" zijn gehaakt.
Nog een kleine week de tijd om die andere twee te haken.
Gaat helemaal goed komen dus!

Lieve Groetjes
Tertia





3 opmerkingen:

  1. Goed dat jij zoveel haakervaring hebt. Van sommige anderen hoor ik over deze CAL toch enige paniek. Fijn dat jij jouw ervaringen deelt, want dat geeft die anderen vast wat steun.
    Jouw begin ziet er prachtig uit en je gaat vast prima oplossingen vinden.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Margaret, vergis je niet in mijn haakervaring hoor (ook nog "maar iets van 3 jaar) Maar haken is voornamelijk durven doen.....vele vergeten nog weleens dat het ook weer uitgehaald kan worden. In dit geval dat mijn blokje waarschijnlijk niet helemaal gaat passen, kan heel simpel aangepast worden met wat extra toeren om de hoogte te krijgen. De breedte kan ik misschien wel oplossen door het opnieuw te gaan haken en dan mijn opzetlossen wat ruimer (grotere haaknaald) maken. Wie zegt dat ik in dit geval klakkeloos het patroon moet volgen. Je hand van haken is voor iedereen verschillend, dus ik zou haast zeggen, logisch dat je misschien zelf een paar steekjes creatief moet oplossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het word al heel mooi Terra. Jammer dat de verhoudingen niet goed kloppen maar je zal er vast wel een oplossing voor vinden.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!