woensdag 1 april 2015

Mochilla haken #deel3

Nee hoor, de juffen waren vorige week helemaal niet boos. 
De avond was één en al gezelligheid.

Te gezellig......
toen ik een dag later met mijn huiswerk verder wilde,
 bleek het patroon van mijn tasje niet helemaal te kloppen.
Dat werd dus achteruit haken :-(


Mochilla haken is zo eenvoudig nog niet 
Of ben ik een slechte leerling?

Ik heb niet één keer uit moeten halen, maar wel 2,3,4 keer :-(
Maar eindelijk was ik een flink stuk op weg.....



Vanochtend, weet je wel ME-time op de woensdagochtend
Alle haakspullen stonden al klaar,
werd ik toch opeens door Russel geroepen ;-)

"Vrouwtje kom je nog.....ik wil haken" 
Hahahaha maf beest.
Voor ik het wist was hij op de stoel gesprongen en zat uitvoerig mijn mochilla tas in wording te besnuffelen.



Gauw weer verder dus, 
want nog steeds loop ik achter met mijn huiswerk en heb ik nog wel wat in te halen.
Opeens heb ik het in de vingers.....de steekjes worden steeds regelmatiger. 
Volgens mij heb ik ondervonden hoe ik het beste de draden, die meegaan, kan vasthouden. 
Zie je het verschil met de boven en onderkant??



Maar net op het moment dat ik lekker een eind op weg ben met dat Mochilla haken, blijkt er weer niet iets in mijn patroon te kloppen.
Voor de 5e keer opnieuw een stuk moeten uithalen, wat een frustratie, wat stom en dom.
(daar gaat mijn haakimago ;-) )
Even is daar de twijfel of ik dat Mochilla haken wel zo leuk vind en het liefst kwak ik de hele mikmak in een hoek.

Maar nee, ik laat me niet kennen hoor. Dat tasje moet en zal af komen!!
Dus haak ik gewoon verder, goed blijven opletten.
En dan zie ik toch opeens dat mijn tasje aan het groeien is.


Het wordt een lelijk tasje zal ik je vertellen. 
Maar ik vind wel dat ik een dikke 10 voor mijn doorzettingsvermogen mag krijgen ;-)

Vanavond hebben we alweer de allerlaatste les van deze workshop Mochill haken.
Het tasje moest eigenlijk af zijn, maar die van mij dus nog niet.
(geeft niet, haken is geen wedstrijd vind ik hoor)
Vanavond gaan we het koord maken met een Kumihimo schijf.
Nog nooit gedaan of van gehoord. Dus ik zal het beleven.

Volgende week heb ik hopelijk mijn Mochilla tas helemaal af en zal hem uiteraard showen op mijn weblog.
Wordt vervolgd :-)

Lieve Groetjes
Tertia

9 opmerkingen:

  1. Ik vind het heel mooi en heeeel knap
    Bij mij zou het echt allang in een hoek liggen hoor haha
    Maar als het klaar is heb je wel iets moois
    Leuke hond heb je, ik heb er zelf 6 ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lastig hoor dat Mochilla haken.Ik kwam inderdaad niet verder dan de bodem en toen heb ik maar besloten dat dit niets voor mij is.Juist daarom vind ik het zo knap dat je dit toch doorzet! Petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Petje af voor je doorzettingsvermogen, als ik de CAL 2015 zo vaak moest uithalen was het al wel in de hoek beland (lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, een dikke 10 voor jou!
    Het lijkt me heel erg leuk om te doen, misschien een CAL voor volgend jaar?? Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap hoor! Ik ben nooit verder gekomen dan mijn bodem...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het tasje ziet er al leuk uit heb het ook nog nooit gedaan ik ben benieuwd naar het eindresultaat groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is inderdaad even een dingetje he....
    Ik heb met behulp van mede Mochila haaksters in de Faceboekgroepen "Mochila Haken NL" en "Mochila Patronen" heel veel geleerd, gehaakt, uitgehaald, opnieuw begonnen en gisteren heb ik mijn tas op mijn blog gezet. Ook nog lang niet zoals het hoort te zijn. Maar wel onwijs leuk geworden. Volhouden en juist van je fouten leren. Uithalen = het nieuwe leren! ;) Succes met de rest van je tas. Het komt goed. Ooit... (we konden ook niet van de ene op de andere dag lopen zonder te vallen).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij wordt hij leuk, Tertia! Ik wou dat ik het nog kon. Mochilla ken ik niet, maar het resultaat is mooi.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, wat een mooi plaatje van de hond!
    Bij ons haakt de hond ook mee, hij heeft zelfs z'n eigen bolletjes garen (die kleintjes van de action).

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!