dinsdag 21 april 2015

De strepen en golven van Lily Pond

Mijn eerste blok van de Lily Pond Cal is klaar!
Zoals ik eerder in een blogpost schreef haak ik deze week maar één lapje,
 in afwachting welke afmeting mijn granny's zullen gaan krijgen.


Ik ben tevreden over mijn resultaat.
Het garen haakt heerlijk, de kleuren zijn prachtig en de afmeting van mijn gehaakte lapje is bijna in verhouding goed. 
Originele maat moet 14,5 X 44,5 cm zijn.
Mijn lapje is 15 X 49,5 cm

In de hoogte kom ik waarschijnlijk iets te kort.....misschien dat ik de laatste 2 toeren uithaal en daar halve stokjes of stokjes voor ga haken (ipv vasten)
Of misschien kom ik er wel mee weg?
Afwachten dus :-)
Ik maak me er niet zo heel erg druk om. 
Dit valt vast creatief op te lossen hihihi.


De draadjes moet ik overigens nog wel afhechten.

Voor dit blok gebruikte ik garen van Caron Simply Soft.
Kleuren: Pistachio, Forest Floor, Pagoda, Mango, Blue Mint en Robin's Egg.

Ik ben zóóó benieuwd hoe de oranje bloemen, wat ik voor ogen heb, gaan uitpakken.

Nieuwsgierig naar dit garen?
Kijk eens op de website van Schouten Handwerken voor "Tertia's Choiche" 
Alle kleuren zijn weer voorradig:-)
(Ahum....tijdens het posten van deze blogpost ook alweer uitverkocht. 
Sorry......maar mocht je mijn kleurtjes toch het allermooist vinden, heb geduld. 
Uit Amerika komt opnieuw een grote bestelling)

Dan is het nu wachten tot patroon deel 2 van de Lily Pond Cal online staat.

Lieve Groetjes
Tertia

4 opmerkingen:

  1. Ja,jou kleurtjes zijn ook heel mooi gekozen...dat zweemzoete oranje kleurtje...
    Ikzelf ben meer roze...maar dochterlief zou vast overstag zijn gegaan voor jou kleurtjes ...was het niet dat we al besteld hadden.
    En ik zeg het...misschien doe ik er dan nog eentje ...eerst zien hoe het eerste vijvertje aanslaat,he.
    Veel plezier met het volgende deeltje...
    Zonnige groetjes,liefs...Nanske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik vind al die verschillende kleurencombinaties die ik overal tegenkom zo leuk om te zien. Ik ben zelf heel erg van het roze en merk dat ik daar dan in mijn garen ook snel naar dreig te vervallen. Toch iets vaker iets anders kiezen als ik al die mooie dingen hier zie ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat ziet er al leuk uit. Ik ben al benieuw naar de bloemengranny. Hopelijk vallen de afmetingen een beetje mee zodat je niet teveel moet aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Tertia, zou ook graag willen beginnen, maar eerst de Cal2015, dan mijn trui en mn poncho. Ik zou willen dat er meer uren in een dag konden, want ik wil alles haken en breien........jouw kleuren vind ik geweldig, dus tegen de tijd dat ik begin is er weer het garen. Ik ben ook bezig met een mochila tasje. Heb al door hoe het moet. Nog wat meer oefenen. Succes met je haakfestein!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!