donderdag 9 april 2015

Jippie, mijn garen voor de Lily Pond Cal is binnen!

Whoop....whoop......
 vanmiddag bracht de postbode mijn garen voor de Lily Pond Cal :-)

Hoe blij kan je zijn.....hahahaha
Nou héééééél erg blij, 
vooral toen ik mijn gekozen kleurtjes van de bollen 
Caron Simply Soft in het echt zag.


Prachtig zijn ze hé!

Na lang dubben en wegen heb ik toch besloten om de bloemen niet in het roze te gaan maken, maar met oranje tinten. Hiermee ga ik echt uit mijn "comfort-zone", want ook ik wil nog wel eens braaf volgens beschrijving maken. Over kleurkeuzes heb ik het dan......


Kijk.....oranje waterlelie's bestaan heus!


 

Dit zijn mijn uitgekozen kleuren van Caron "Simply Soft"


  • Pumpkin (lelie)
  • Persimmon (lelie)
  • Melon (lelie)
  • Light country peach (lelie)
  • Mango (hartje van de bloem)
  • Off white
  • Blue Mint
  • Robin’s egg
  • Pagoda 2x
  • Pistachio 2x
  • Forest Floor 2x


  • Vind jij deze oranje waterlelie's ook erg mooi?
    Je kan een compleet garenpakket van
    "Tertia's Choice"
    bij Schouten Handwerken bestellen.
    Dit pakket is voldoende om de originele (formaat) Lily Pond Cal mee te haken.

    KIJK hier maar eens voor "Tertia's Choice" 
    Wanneer je een compleet pakket besteld wordt er geen verzendkosten gerekend (boven de €50,-)


    Bij Schouten Handwerken zijn de eerste "Tertia's Choice" pakketten samengesteld.
    En helaas alweer uitverkocht.....
    Althans bepaalde kleuren.
    Blijkbaar valt mijn samengestelde kleurenmix in de smaak :-)
    Maar geen paniek,
     vanuit Amerika komt er een flinke lading Caron Simply Soft bollen naar Hoorn.
    Houdt wel rekening met een levertijd van 1-4 weken.

    Gelukkig komt het volgende patroondeel pas over 2 weken en ik ben ook nog niet begonnen hoor.
    Haken is geen wedstrijd ;-)

    Ik ga nog even mijn bolletjes bekijken en aaien, helaas heb ik de komende dagen nog geen haaktijd.
    Begin volgende week hoop ik mijn eerste steken van de Lily Pond Cal te gaan haken.
    En uiteraard laat ik mijn vorderingen op mijn blog zien!


    En helaas heb ik niet het fotogenieke van Doutzen, maar volgens mij haakt zij dan weer niet ;-)

    Lieve Groetjes
    Tertia



    10 opmerkingen:

    1. Wat een schitterende kleuren. Goed dat je je eigent evoel volgt, wordt het vanzelf mooier van. En dat haakt ook prettiger hoor.

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Prachtige kleuren! En een leuke foto van jezelf. En ja, je weet het nooit wie wel haakt en wie niet. Bobby Eden haakt ook haha!
      Groetjes Monique

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Mooie kleuren heb je gekozen! Zelf ben ik nog niet uit de kleuren voor het water maar die van de bloemen wel... roze en gele en witte... kortom ik heb nog keus... nu nog het water... toch weer een ander kleurtje besteld...
      Ook ik heb even weer geen tijd om te haken.... oma past vrijdag en maandag en dinsdag op...een lief handenbindertje...
      groetjes van Marijke

      BeantwoordenVerwijderen
    4. Prachtige kleuren. Dat lijkt me lastig om met dit mooie pakket niet meteen te kunnen beginnen met het haken van het eerste patroon.
      Ik ben benieuwd hoe het eerste haakwerk eruit gaat zien.

      Veel haakplezier, Margaret

      BeantwoordenVerwijderen
    5. Een hele mooie kleuren combi, heb je er van gemaakt.
      Succes. grtjs Mieke

      BeantwoordenVerwijderen
    6. Dat is og héél snel gegaan dan? Ik ben het helemaal eens met jouw kleuren keuze Tertia. Vind dit zoveel mooier als de roze waterlelies.ik kijk al uit naar je eerste vorderingen.

      BeantwoordenVerwijderen
    7. Prachtige en zeer overtuigende foto, ideaal als reclame voor het garen :-) Prachtige kleuren die je uitkoos. Gaat mooi worden. Ben benieuwd !

      Lieve groetjes, Tinne

      BeantwoordenVerwijderen
    8. Zooooo mooi , jouw kleurkeuze. Ik twijfel om ook deze te maken. Maar omdat ik weinig ervaring heb vind ik het erg moeilijk om me niet aan het patroon te houden. Want welke kleur van jou vervangt welke kleur van het patroon? Ik heb ook gezien dat er in het patroon met verschillende maten naalden wordt gehaakt. Omdat er bij jouw garen staat dat die gehaakt wordt met 5, komt bij mij weer de vraag op. Welke maten komen dan weer overeen. Als je begrijpt wat ik bedoel. misschien als er een " vertaling" in maat en kleur is dan doe ik zeker mee, maar anders durf ik het eigenlijk niet aan. Misschien wil jij die geven?

      BeantwoordenVerwijderen
    9. Ben benieuwt hoe die word michien aap ik jou wel na ha ha en bestel het garen eerst maar het watergedeekte zien met dit garen is het mooi dan ben ik verkocht en bestel ik garen want wil niet teveel achter lopen

      BeantwoordenVerwijderen

    Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!