vrijdag 24 april 2015

Crochet Along 2015, week 17



Hallo vrijdag, bloglezers en haaksterren! 
We gaan we verder met waar we vorige week  gebleven waren.
Als het goed is heb je een nieuwe kleur aangehecht.
Daarmee gaan we de eerste "bobbel" haken.
Deze bobbel-steek zat vorig jaar ook in de Cal-deken.
Zowel Jolanda als ik vinden het nog steeds een erg leuke steek en deze moest dan ook zeker weer terug komen in deze deken. 
Alleen hebben wij een variatie bedacht.
In plaats van één toer "bobbels" haakte wij een tweede toer "bobbels" maar wel zo dat ze verspringend ten opzichte van mekaar staan.

En om de "bobbels" extra te doen laten opvallen, haakte ik ze met Miracle Glitter garen. 
Ohhhh ik hou er zo van ;-) 



Mijn deken kreeg een "tussen-doorse"
 mini foto-shoot ;-)

Leuk hé, dat je granny nu al een heuse deken is!




Update:
Helaas is er een foutje geslopen in de  beschrijving van toer 43.
Daar staat dat je na de laatste "bobbelsteek" nog 14 stokjes moet haken voor de hoek, maar dat zijn er 15.
En ook in de tekening is een foutje geslopen.....
daar staat de "bobbelsteek" 1 steek te laat getekend.
Je haakt 15 steken na de hoek en dan de "bobbelsteek".
Op de tekening staan er 16 en dan de "bobbelsteek"
Sorry voor het ongemak. 
Inmiddels is het PDF-bestand vervangen door een V2 


Lieve groetjes
Tertia

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk effect! En ik ben echt weg van jouw kleurkeuze, zo mooi, fris en vrolijk.
    Fijn weekend.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal super zo twee keer de bobbels !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke steek weer. de deken wordt steeds mooier en groter.
    Bedankt maar weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er weer goed uit! Ga vanavond meteen weer aan de haak!

    Fijn weekend!
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat de bobbels met glimmend garen zijn gemaakt. Zo springen ze er mooi uit. Ik vond dit in de deken van 2014 ook een leuke steek.
    Dank je voor het nieuwe patroon.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staat dat mooi die glimmende bobbels. Ik zie zelf een beetje tegen deze steek op, in de vorige deken kreeg ik kramp in mijn handen van de twee draden verwerken. Maar ik stond vanmiddag in de file en heb daardoor lekker een eindje kunnen haken. Bedankt voor het patroon! Ik heb met de iPad de foto die je pas had gemaakt van je deken helemaal ingezoomd en zag toen al dat er bobbels aankwamen :) en nog veel meer leuks wat ik niet helemaal goed kon zien haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er weer super uit, de energie straalt ervan af!
    fijn lang weekend,
    lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die bobbelsteek, ik kende deze ook van ons vorig project. Maar nog leuker dat ie in twee opeenvolgende toeren komt en verspringt. Wat geniet ik toch elke week van dit prachtige project!!
    Dames, nogmaals veel dank hiervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo, ik vind het er ook super uitzien en ben met 2 stuks bezig, ( als beginnend haker) helaas ben ik rand 41 niet in een hoek begonnen, kan ik dan toch verder of moet ik het uithalen? :-(
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was ook niet in een hoek begonnen, heb de draad afgehecht. Opnieuw aangehecht op het 'start'punt, zie foto 2. En toen het patroon gevolgd en dat werkt prima! Veel succes ermee.
    Nog een leuke andere tip, je kunt de bobbels in twee verschillende kleuren haken (toer 42 de ene kleur en toer 43 de andere kleur). Ik zag dat Jolanda allemaal verschillende kleurtjes heeft gebruikt, maar dan heb je wel erg veel afhechten......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klopt het totaal aantal steken van toer 44 nog wel (182), want als ik het goed begrijp komt er in toer 43 een steek bij (15 i.p.v. 14)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gelukkig heb ik het aantal steken van 182 wel,ik had inderdaad moeten sjoemelen.toch wel fijn datdat met haken niet zo opvalt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!