zondag 10 mei 2015

"Mei-vakantie"


De afgelopen weken was ik al bezig met inpakken.....
nee niet om te verhuizen maar als voorbereiding voor klusproject "woonkamer restylen"
Alle spullen en accessoires werden zorgvuldig in een dozen opgeruimd.
Meubels werden naar boven gesjouwd en dat paarse behangetje werd zonder pardon eraf gehaald.

We pendelden heen en weer tussen camping en huis.
Wat is het dan fijn om een caravan te hebben waar we fatsoenlijk konden slapen en tot rust konden komen.
In de avond uren lagen we voor pampus op de bank. Russel deed gezellig mee ;-) 


En heel af en toe was er een momentje voor tomeloos haken. Geen ingewikkelde dingen, gewoon heerlijk één soort patroon haken.


Intussen was er hard gewerkt.....het plafond werd weer wit, de muren kregen een glasvezel laagje.
Onze prachtige parketvloer werd opnieuw in de olie gezet.



En toen kon het herindelen van de woonkamer gaan beginnen.
De meubels kregen een ander plekje.



Schijnbaar moet het eerst een zooitje zijn voordat het weer mooi wordt ;-)
Het is even wennen dat de t.v. wat hoger op die dressoir staat. Maar soms moet je concessies doen.


Deze taupe-kleurige fauteuil was een mazzeltje en ik ben er helemaal happy mee.

De vernieuwde woonkamer geeft me veel haakinspiratie, want opeens bedenk ik me dat gehaakte onderzetters veel leuker zijn dan de bekende biermerkviltjes ;-) 
Een doile zou ook niet gek staan op de salontafel. 
En wat dacht je van een mooie gehaakte kussen in mijn nieuwe stoel.
Aan de kast kan best een leuk gehaakt hartje hangen.
 En in de keuken heb ik een nieuwe kapstokplank hangen,waar plek is voor een mooie gehaakte pannenlap.  

Mmmmm...... ik geloof dat ik manlief nog maar eventjes niks over mijn haakinspiratie ga vertellen, hij zie het vanzelf wel ;-)

In ieder geval is het weer fijn om in ons vernieuwde (t)huis te zijn :-)

Lieve Groetjes
Tertia


7 opmerkingen:

  1. Wat dapper om je kamer helemaal een nieuwe style te geven. haha. Ik moet toegeven dat het hier thuis ook is gebeurd. Mijn eigen slaapkamer is helemaal verbouwd. Ik heb de kamer van mijn broertje erbij gekregen en mijn vader maakte een doorgang tussen de kamers, waardoor de kamer van mijn broertje nu uiteindelijk dient als een soort inloopkast. Ik heb een nieuw bed, nieuwe kasten en een nieuw bureau. Ik kan heerlijk tot rust komen nu op mijn kamer. heerlijk. Ik moet er nog wel steeds een blogje over schrijven haha. komende week maar eens gaan doen. Fijne zondagavond.

    Lieve haakgroetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk, "zomaar" een nieuwe kamer. En nu lekker genieten met een haakwerkje bij de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig tertia! bij ons zijn ook renovaties gedaan, en je haak ideeen geven mijn weer inspiratie..bedankt voor het delen.. groetjes uit arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn zo'n nieuwe kamer. Ja inspiratie genoeg. Toen ik je stoel zag dacht ik gelijk.....een gehaakt kussen...... Ik zou het ook wel allemaal eens vernieuwd willen zien bij mij, maar ja....... Geniet van de rust, thuis, nà je "vakantie".

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn he zo'n heerlijke frisse opgeknapte woonkamer, daar kan ik echt van genieten als alles weer fris geverfd en in de olie staat. Maar die voorbereidingen vóórdat het zover is om echt te beginnen, pfffff wat een klus. Daar is altijd ff moed voor nodig vind ik ;)
    Wel heel fijn dat jullie uit konden wijken naar de camping inderdaad, dan heb je toch een plekje waar je even uit de zooi bent en rust kunt zoeken.
    Nu lekker genieten ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je een ideetje wil voor een kussen... ik maakte er een van een CAL20125 waar iemand vroegtijdig mee opgehouden is.

    Héééééééééééél mooi geworden hoor, van een bijpassend stofje maakte ik een kussensloop. Het haakwerk naaide ik er met de hand op ... een kussentje erin en klaar is kees.
    De CAL is dus niet alleen een dekentje....:)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!