zondag 27 mei 2018

Faire Isle Haken: de boekpresentatie


Gisteren was het zover:
de boekpresentatie van het boek "Workshop Faire Isle haken" van Natasja Vreeswijk.
Natuurlijk wilde ik haar persoonlijk feliciteren met de "geboorte" van haar debuut album.
En ondanks ik niet de schrijfster ben, vond ik het wel een klein beetje spannend.
Dit zou mijn eerste boekenfeestje zijn en wist totaal niet wat ik kon verwachten, maar ook zou ik Natasja voor het eerst in "real life" zien en spreken.


Het was even een reisje met de auto, op deze snikhete dag, maar gelukkig wist ik Schoonhoven te vinden ;-) Op het moment dat ik de winkel binnenstapte, (was overigens niet in Wolcafé zelf) was het een vrolijke, drukke aangelegenheid.
Natasja was druk aan het signeren, maar toen ze mij zag én herkende werd ik warm welkom geheten.
Ohhh wat zag er mooi uit, zowat een bruidje ;-)



Overal waar ik keek zag ik items uit het boek. Stuk voor stuk mooie projecten die ik allemaal wel zou willen maken. 






Helaas had ik het boek zelf nog niet ontvangen van de uitgever, dus voor mij was daar ook het moment suprême, om hem inhoudelijk te zien. Natuurlijk moest ik eerst de deken in het boek opzoeken ;-) 



Mijn complimenten voor Natasja, het is een prachtige boek geworden
Daar moest zéker op getoost worden, mét een heerlijk gebakje erbij!


Natuurlijk ging ik ook even bij Leonie langs, die was in haar eigen Wolcafé te vinden.
Wat een super lief, klein winkeltje met allemaal heerlijke haakspulletjes.
Er heerst een hele fijne, nostalgisch Frans? sfeertje....ik voelde me erg op mijn gemak.




Leonie vertelde mij dat Wolcafé in september gaat verhuizen, naar een ander groter pand. 
T.z.t. zullen we vast meer horen over deze verhuizing ;-) 


Natuurlijk kwam ik iets moois tegen en voor het eerst dit jaar heb ik bolletjes garen gekocht *U*
Heel mooi, zacht garen van Borgo di Pazzi, Giza, ik wist niet wat ik voelde.
3 bolletjes en het magazine "Let's get Natural" + labeltjes van kurk (dat ook in het boek "Fair Isle haken wordt gebruikt) en een textiel verharder gingen mee naar huis. 

Natasja, nogmaals van harte gefeliciteerd met je prachtige boek, ik vind 'm ontzettend gaaf geworden, daar mag je echt trots op zijn! 
En ik blijf het nog steeds een eer te vinden dat ik je deken mocht gaan maken voordat het boek was uitgekomen. Jammer genoeg is hij nog niet klaar, maar ik ga verder op mijn eigen tempo ;-) 

Lieve Haakgroetjes
Tertia



8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen staan erin dat boek. Maar snel opzoek. Begint te kriebelen. Heb zin om die kussens te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, alles wat je laat zien! En wat een leuk feestje zal het geweest zijn. Ik ga het boek ook zeker bekijken, het ziet er erg aantrekkelijk uit.
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt super allemaal! En fijn dat we konden meegenieten door je foto's en uitleg! Ik vind de designs uit het boek ook heel knap, moet dringend eens gaan oefenen op die techniek. En het garen dat je kocht ziet er fantastisch uit, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Tertia,
    Ziet er super gezellig uit. Ik was het een beetje vergeten, anders was ik misschien wel gegaan. haha. Ik ben wel benieuwd geworden naar het boek. Mooie aankopen heb je gedaan.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een boekpresentatie is zo bijzonder om mee te maken. Leuk om alle projecten en de ontwerpster te zien. En door jouw bericht kunnen wij ook even meegenieten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je daar bij mocht zijn. Het lijkt me een prachtig boek. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto’s! Ik geniet gewoon een klein beetje mee. Mooie items. Gezellig allemaal.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!