zaterdag 5 mei 2018

#nieuwezolderplek

Op een dag in april kwam ik tot de conclusie dat mijn "hobby kamer" toch meer lijkt op een veredelde opslagplaats voor al mijn garen, lapjes, bandjes en kantjes.
Niet normaal meer eigenlijk *U*


Dat moest anders  bedacht ik mij....
Dus ik stelde aan mijn man voor om te ruilen van hobby plek.
Je moet weten dat hij een soort van "mannen-cave" op zolder heeft, met heel veel computerspullen, snoertjes, stekkertjes en dat soort rommel spul.
Omdat ik voornamelijk beneden, in de woonkamer haak en eigenlijk nooit op mijn hobby kamer zit, is mijn behoefde meer om opslagplaats te hebben.
En daar is de zolder dé ideale plek voor!!


Gelukkig vond manlief dit een uitstekend plan.
Het grote uitzoeken, sorteren, opruimen en wegdoen kon begonnen.
Een week of wat later had hij de zolderplek zover leeg dat ik kon beginnen met het schilderen van een muurtje. Gewoon effe lekker fris wit maken, met een emmer latex dat we nog hadden.


Wat een verschil he! 

We kochten 2 nieuwe kasten met beide 6 lades, manlief maakte de bureau's op maat en 2 planken aan de wand voor al mijn haakboeken........


Oké, de zolder is geen stylisch verantwoord plaatje, maar de ruimte is heerlijk!!
Het inruimen kon beginnen.
Ik zal je vertellen dat ik heel veel momenten had dat ik me gewoon geneerde van de hoeveelheid garen en spullen die ik heb.....Ik kan bijna gewoon een wolwinkel beginnen joh!


1 flinke boodschappentas heb ik weggeven aan iemand die er heel blij mee was, maar de rest van al het garen heeft keurig een plekje in één van de plastic bakken gekregen. 
(ik kan heel slecht iets wegdoen)


Alle haakboeken mooi op een rijtje, van klein naar groot *U*


En mijn favoriete Caron garen zitten allemaal in één ladekast, een echte snoepjeskast :-) 

Na het uitzoeken van de quiltlapjes en quiltboeken, waarvan het meeste weggaat....
(mocht je eventueel belangstelling hebben, neem gerust contact op) 
Is mijn #nieuwezolderplek dan eindelijk klaar!!!


Wat een werk was dit, maar alles staat op zijn plaats!
Het is een heerlijke creatieve zolderplek van Terray geworden, waar meteen nieuwe inspiratie borrelde voor wat "leftovers" maar voorlopig begin ik daar nog niet aan, zeg ik streng tegen mezelf!


Eerst andere wips afmaken ;-) 
Fijn weekend!

Lieve Haakgroetjes
Tertia



13 opmerkingen:

  1. Zalig!!!! Ziet er heel uitnodigend uit, dat zolderhoekje! Ja, aan mijn opslagruimte begin ik niet eens! Je struikelt er letterlijk over de bakken met wol. Maar misschien moet ik me er toch eens toe zetten, wie weet wat ontdek ik nog allemaal :-) Net zoals jij, haak ik liever in de woonkamer ofzo.
    Super dat je je kunt inhouden om aan een nieuw project te beginnen. Weet je wat ik dan doe? Alle ideetjes op een papiertje krabbelen, zodat ik er later als ik geen inspiratie heb, weer mee aan de slag kan :-)
    Geniet van je plekje en van deze zonnige zondag,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er mooi uit.ik ben je nog steeds dankbaar voor de wolletjes. Geniet van al het moois ������

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat heb je veel en wat hebben jullie er iets moois van gemaakt. Dit is heel uitnodigend en inspirerend. Ga er lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat heerlijk Tertia, nu kan je lekker daar voorbereiden en daarna meenemen naar de kamer.
    Veel plezier van je nieuwe ruimte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne plek is dat geworden! En zo te zien kan je nog even vooruit ;-) Heerlijk zo'n inspirerende zolder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijne plek zo! Lekker fris met de witte muur.
    Knap dat je alles zo netjes opgeruimd hebt. Flinke klus en zeker niet de leukste. Allles weer overzichtelijk bij elkaar.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige zolderkamer is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke plek! Enne bedankt voor het laten zien van al je wolletjes. dat maakt dat ik me minder schuldig voel. Hier valt het nu wel mee! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er goed uit! Heerlijk hè, zo'n grote opbergplek?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is dat mooi geworden. Een opgeruimde werkplek geeft ruimte voor creativiteit...

    Mocht je nog quiltspulletjes hebben... ik kom graag een keer kijken... we wonen in dezelfde Hanzestad....*Ü*...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vergeet ik helemaal te vragen naar het Caron garen... ik ken dat eigenlijk niet... maar de kleuren zijn prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Tertia,
    Ik ben gewoon jaloers op jouw mooie zolderplek. Zoiets wat ik ooit in de toekomst ook wil als ik zelf een huis heb. haha. Super gaaf hoor. Echt top!!
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!