woensdag 25 mei 2022

Een bofbipsje

 Het is inmiddels al weer ruim 1,5 week geleden dat ik op vrijdag de 13e heerlijk aan het struinen was over de handwerkbeurs.

Eindelijk, na 2 jaar was er weer iets leuks op handwerk gebied. Ik had het gemist, maar tegelijkertijd vond ik het eigenlijk best wel spannend om me weer in zo'n mensenmassa te begeven.

Tijdens het struinen, kijken, snuffelen en voelen heb ik geen foto's gemaakt. Ik heb overweldigend veel prikkels en indrukken opgedaan. Ik kwam mensen tegen die mij nog steeds herkennen van dé deken en m'n blog. Heel bijzonder leuk vind ik dat!

Uiteraard kwam ik bekende haakvriendinnen tegen en natuurlijk werd er geshopt.

Doe eens gek.....teveel en allemaal niet broodnodig maar fijn dat het kan!

Dit is mijn "buit"

2 jaar geleden kocht ik "Carolientje" en vandaag is daar "Kareltje" bij gekomen, met een paar patronen voor extra outfits. Over Carolientje is eigenlijk nooit een blogverhaaltje geschreven (what happend?), hoog tijd om binnenkort Carolientje aan jullie voor te stellen :-)

Het boek "Journey" van The guy with the hook, dit boek stond al een poosje op mijn verlanglijstje. En ik kan je zeggen dat het een aanrader is! Wat een prachtig boek. Ken je het boek nog niet? Misschien is het leuk dat ik eens een review over dit boek post (zomaar een ideetje hoor)

BolleBelly's haken van Jesstijl....en hoewel ik niet van de amigurumi ben, vind ik deze poppetjes erg cute. 

Ik kocht ook nog wat garen: Katoentjes van Yarn and Colors in mijn lievelingskleuren. En bollen stylecraft in ecru en wit voor dekenprojecten.

Het was een fijn uitstapje, het voelt zo fijn om dit weer te kunnen!



Enige tijd geleden had ik ook al zo'n fijn uitstapje....

weten jullie nog dat ik naar de boeklancering van Juf Sas ging?

Check HIER dat blogbericht maar eens ;-)


Ik kocht garen voor Shawl Dagmar en deze is eigenlijk al een poos geleden af gekomen.


Het beginnetje ontstond tijdens ons voorjaarsvakantie in Limburg (weet je nog, die ene week in maart dat het wel hoogzomer leek)
Ik gebruik dezelfde Lang Yarns Merino Dégradé als het voorbeeld dat Juf Sas gebruikt.....gewoon omdat ik dat echt de mooiste kleurtjes vind hebben.


Het garen haakt super fijn en het patroon is heerlijk eenvoudig, tomeloos, waar je dus niet veel over hoeft na te denken.

 

Op Instagram postte ik deze happy face foto van mijn vorderingen aan de shawl.
Aanleiding was eigenlijk een winactie van "Juf Sas"  in samenwerking met Lang Yarns.
"Post een foto van jezelf mét het 2e boek van Juf Sas en win garen om iets uit het boek te kunnen maken: 

And guess what???
Terts won deze prachtige prijs *U*


6 bollen Soho om vest Anna uit het boek te kunnen haken. En ik mocht zelf de kleuren kiezen.
Ik koos kleur 59 oranje/steenrood.
Ik vond het heel spannend hoe heftig deze kleur in het echt zou zijn, maar ohhhhh wat zijn ze mooi!!

Ik ben erg blij met deze kleurkeuze......en deze tint past wel bij me (al zeg ik het zelf)


En zie je ook die leuke katoentjes op de eerste foto....Lang Yarns Quarto....ze matchen qua kleur heel prachtig bij de Soho bollen. Hiermee kan ik Big, Beer en Haas uit het boek gaan haken.

En mijn geluk kan niet op.....ik won nog een prijsje via Instagram.
Wat een enorme bofbipsje ben ik toch!


Het was een moederdagcadeau give away bij "Tweesteekjeslos"
Ik zag dit gevulde tasje en dacht al.....wat een prachtige bollen!
Win ik ze dus ook zomaar......


Het zijn bollen van Lana Grossa, Linea Pura Romanza Cotone, met bijbehorend patroon om een sjaal van te haken. Wat super leuk!!!!

Maar voordat ik aan deze projecten ga beginnen focus ik mij eerst op mijn restjes project "Ratsche winterblankie" 


De deken vordert met kleine babystapjes....soms is het even niet anders.
En vaak is het ook dat je moet genieten van de reis zelf en niet alleen de eindbestemming hé ;-)


Dat goudglittertje maak het net even wat anders.
Nog een paar rondjes te gaan en dan kan ik verder met ecru om deze in squares om te toveren....
Ik vind het trouwens verbazingwekkend hoever ik nog met de restjes van de "Spice of Life blanket" kom.
Een hele mooie nieuwe "Ratschewinterblankie" ontstaat!

Lieve Haakgroetjes
Tertia


3 opmerkingen:

  1. Heerlijk ... jouw enthousiasme spat van het blogbericht af. Gezellig om te lezen!
    Een fijn uitje en prachtige "prijzen" gewonnen. Jij kunt weer tijden vooruit met zoveel inspiratie, mooie bolletjes en leuke boeken. Geniet ervan! Tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Tertia,
    Wat een geluk heb je gehad zeg, mooie wolletjes gewonnen. Super leuk. Je aankopen van de handwerkbeurs zijn ook erg leuk, ben benieuwd wat je allemaal gaat maken.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mazzelaar, dat zijn leuke prijzen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!