dinsdag 7 december 2010

Weinig puf en een recept

Sjonge, sjonge dat is maar liefst een hele week geleden dat ik hier geweest ben.
Afgelopen week had ik dan ook weinig puf. Overdag ging het allemaal wel met de dagelijkse bezigheden, maar na het eten zakte ik in als een plumpudding. Ik heb veel zitten "bankhangen"
Helaas kan ik ook geen affe blokjes van a kittens tale laten zien, het gaat momenteel echt steekje voor steekje. En stitching for christmas staat ook even helemaal stil. Nu wist ik al dat ik die dit jaar niet ga afkrijgen, maar vind het wel een lekker werkje om zo even-tussen-door te doen.

Het Sintgebeuren is ook weer geweest. Dit jaar voor het eerst eigenlijk zonder kado's of suprises, maar wel natuurlijk met een chocoladeletter en we hebben gegourmet! Maar ik kan je zeggen dat het toch erg sobertjes was. Dus volgend jaar wil ik in ieder geval wel iets aan suprises en gedichtjes gaan doen. Met Kerst halen we alle schade in :-) Dan liggen er zekers weten een paar pakjes onder de boom.
Ja deze week maar eens beginnen met het huis in kerstsferen te maken.

Met het gourmetten hadden we een flinke portie shoarmavlees "over" Dit heb de volgende dag gebruikt voor macaroni met shoarma, een van onze favoriete maaltijd.
Je maakt het als volgt:

Ongeveer 300-400 gr shoarmavlees.
Voor 4 personen macaroni, bij ons is dat een weegschaaltje vol.
2 kleine blikjes tomatenpuree

Macaroni koken volgens de aanwijzingen op de verpakking. Ondertussen het shoarmavlees roerbakken en wanneer het gaar is de tomatenpuree toevoegen.
Wanneer de macaroni klaar is afgieten en bij de shoarma doen, goed doorroeren.

Super simpele, snelle en low-budget, lekkere maaltijd.
Voor het gezonde kan je een salade erbij serveren.
Of een zak met macaroni/roerbakgroenten aan toevoegen.

Groetjes
tertia

5 opmerkingen:

  1. Dat bankhangen is heel herkenbaar. Overdag heb je het gewoon te druk met van alles dat je 's avonds geen puf meer hebt voor je hobby.
    Ik heb vandaag mijn kerstboom gezet, misschien morgen weer tijd voor hobby.

    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Tertia,

    Goh hangt het ook niet veel aan het weer, het is snel donker, grijs buiten,.. wij hebben zon nodig hé , maar ook weer niet TE hé, :-)
    En zieken zijn ook weer van de partij.

    Onze boom staat van gisteren, brengt toch wat sfeer in huis, niet dat dat anders niet is hoor :-)

    je receptje klinkt goed hé!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend kan dat soms zijn niet....loom gevoel en bankhangen.....vooral als je iegenlijk van alles te doen wil hebben. Ik kan mezef dan soms vreselijk in de weg zitten! Arme gezinsleden....maar dat recptje ga ik eens maken, heb toevallig shoarma in huis.....al vrees ik dat ze hier liever normaal een broodje/wrap vullen met het vlees en sla en niet te vergeten moeders zelfgemaakte knoflook saus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie dat je stiekem al bent begonnen met minderen? Goede stap om je left-over de volgende dag te gebruiken. Zo hoef je niets (geen vlees, geen geld) weg te gooien! En hey.. je weekplanner ziet er toch ook prima uit?
    Succes gewenst! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ je vraag op mijn blog: wat dacht je van een aardappelpuree? Of aardappellaag over een ovenschotel? Wij hebben weinig aardappelrestjes, maar áls het dan eens voor komt, dan bakken wij ze inderdaad het liefste even op. Met wat grof zeezout er over.. Mjammie!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!